Nicaragua! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Nicaragua! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Nicaragua!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

24 Juni 2006 | Nicaragua, León

Ben in Nicaragua!
Is allemaal vrij snel gegaan...
Besloten toch maar niet terug te gaan naar Guatemala maar mijn reis gewoon af te maken. Het is moeilijk om voor 1 week vrijwilligerswerk te vinden. Kan ik altijd nog een andere keer doen.
Utila was leuk! 4 duiken gemaakt, niet m´n advanced gehaald, was toch duurder dan verwacht en heb het toch niet nodig.
Maar het duiken was gaaf. Verder een beetje geluierd enzo.. donderdag terug gegaan naar La Ceiba om van daaruit verder te gaan naar Nicaragua. Er is behalve de Bay Islands niet veel te doen hier! Daar bleek dat er geen bussen meer reden die dag en het was pas 3.30!!! Dus daar geslapen en die nacht om 3.30 de eerste bus gepakt! Uiteindelijk 5 bussen, 2 taxi´s en 1 fietstaxi verder waren we in Léon! een reis van ongeveer 16 uur! Grens was weer spannend! Choas en iedereen wil iets van je! heel vervelend maar kwam allemaal goed, gelukkig was ik niet alleen. Ben nog steeds met het australische en engelse meisje op pad. Van hieruit gaan Monika(engels) en ik naar de Corn Islands als alles goed gaat! Moeten nog onderzoeken of we gaan vliegen of niet. Blijf nu in totaal ongeveer 2 weken hier en daarna ga ik naar Costa Rica.
Vind het maar vreemd dat het er al weer bijna op zit! Ik zou het hier nog wel ff volhouden! Weet wel dat ik nog veel meer van de wereld wil zien en dat ik snel heel veel ga werken als ik terug ben om weer te sparen!

Mam, eind van het jaar cuba?
Jan, vraag me af of ik zoveel te vertellen heb... denk dat het misschien wel te veel indrukken zijn...

Iedereen bedankt voor de berichtjes! echt super!

  • 25 Juni 2006 - 11:31

    René:

    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er nog even van en zet Nicaragua lekker op zijn kop!

  • 25 Juni 2006 - 18:54

    Corine:

    Wat een reis zeg! Heb geprobeerd jou via je reisschema te volgen.Weet nu waar je zit! Fijn dat je niet alleen reist. Dus je laatste bestemming is de Corn Islands. Veel plezier en een veilige reis(check het vliegtuig eerst even!)Hier alles oke! veel liefs, denk aan jou. O,ja Cuba daar hebben wij 't nog wel over! klinkt goed!Corine en Jan

  • 25 Juni 2006 - 21:55

    Thijs:

    heey juudje...

    ja jammer he da ut er weer bijna op zit mar egt wel mooi da je ut er goed naar de zin hebt of hebt gehad , das zeker ut belangrijkste!!!

    veel liefs xxxx thijs

  • 26 Juni 2006 - 07:45

    Yvon:

    Hee judith.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je bent nog niet terug en hebt Costa Rica nog voor de boeg. Dat is een super afsluiting. Geniet er nog ff van.

  • 26 Juni 2006 - 08:06

    Sanne:

    He juudje!!!
    ja gaat snel he als je er eenmaal bent, jammer wel maar dit pakt niemand meer van je af!! nog veel plezier de laatste weekjes!!! Ik pas nog steeds goed op je huisje!!!! liefs Sanne

  • 26 Juni 2006 - 10:05

    Pap En Jupke:

    Hallo Judith,

    Dit had je helemaal niet verwacht, maar ik kon het niet laten.
    Bedankt voor je kaartje, lief hoor! Mooie beestjes hebben ze daar, maar een domme hollandse vraag, hebben ze daar ook huismussen?
    Volgens mij geniet je daar met volle teugen, fijn hoor! Maar wel vermoeiend als ik hoor van lopen, busje, bootje, beetje zwemmen, dan zal slapen wel een echt gemis zijn. Jammer dat je telefoon stuk is, maar als het nodig is kun je misschien je simkaart tijdelijk verwisselen in een toestel van iemand anders.
    Cursus spaans ik neem aan geen diploma wel bewijs van deelname en rekening,
    maar je steek er altijd iets van op.
    Tevens leuk om met een plaatselijk huishouden kennis te maken.
    De berichtgeving via je moeder is geweldig, ik heb 1 maand geleden het eerste en tevens laatste bericht ontvangen, maar geen nood via een goede kennis komen alle berichten snel en correct bij mij binnen.
    El Salvador was een ? ga je ze nog met een bezoekje vereren? (in kogelvrij vest), we horen het wel.
    Judith, veel plezier en geniet, ik kijk uit naar je volgende verslag,
    dikke knuffen en XXX

    Pap en Jupke.

  • 26 Juni 2006 - 10:36

    Femke:

    hey judith,
    bijna weer naar huis, poeh! zal wel een hele omschakeling worden.Ik ben benieuwd naar je verhalen/foto's (als je die nog gemaakt hebt)Lijkt me leuk weer samen op stap te gaan, maar niet te veel ivm sparen voor de volgende reis!!Maar goed, zover is het gelukkig voor jou nog niet, geniet er nog ff van!!
    Liefs femke

  • 26 Juni 2006 - 13:14

    Lies Jonkman:

    Hey Judith,
    Wat fijn dat het je tot nu toe allemaal zo goed bevalt,geniet nog maar lekker want voor je het weet ben je weer thuis.

    groetjes van de 4daagsewandelaars.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 26746

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: