De update en ik ga toch de Vulkaan op.. - Reisverslag uit Senaru, Indonesië van Judith Haaren - WaarBenJij.nu De update en ik ga toch de Vulkaan op.. - Reisverslag uit Senaru, Indonesië van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

De update en ik ga toch de Vulkaan op..

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

19 Mei 2014 | Indonesië, Senaru

Zoals beloofd dit keer een lange update..
Ik heb echt een nieuw favoriet vakantieland! Ik vind Indonesië echt top! Het is hier echt onwijs mooi, de mensen zijn aardig en het eten is heerlijk!
Ik ben na het schrijven van mijn laatste verslag richting Lotte op Bali gegaan. Vlucht duurde maar 1,5 uur en ik was nog wat te vroeg ook maar lot was er al vrij snel. Was echt heel leuk om haar weer te zien. Grappig ook zo'n eind van huis. Samen richting het hotel gegaan en daarna nog ff drankje gedaan op het strand. Volgende dag zijn we meteen doorgegaan naar een eilandje rechts onder Bali: Nusa Lembongan. Een waar paradijsje dat nog niet ontdekt is door het massatoerisme. Echt prachtig, hoge golven, blauwe zee, aardige mensen én een van de plaatsen om onder water manta's tegen te komen. We zijn naar een baai gegaan die wat rustiger was om daar een kamer te zoeken. We hadden er al snel een gevonden dus konden we lekker op het strand neerploffen met een cocktail. Volgende dag hebben we een scooter gehuurd om het eilandje te verkennen. Het eiland is zo klein dat je in een dag rond kunt rijden. De weg was weliswaar geasfalteerd maar vraag niet hoe.. Overal zaten gaten in de weg en niet te zuinig ook! Het was wel prachtig hoor! Geweldige standen, mangrovebossen, lokale bevolking die zeewier kweekt en de tocht zelf die de ene keer langs de kust ging en de andere keer door de "bossen". De volgende dag ben ik gaan duiken. Helaas voor mij was de zee te wild om op zoek te gaan naar de manta's.. Was wel weer even wennen om te duiken. Kost toch altijd veel energie. Ik was helemaal kapot. Heb helaas ook niet echt iets heel bijzonders gezien wat ik nooit eerder had gezien maar ik heb iig weer een keer gedoken. Die middag zijn we nog een keer met de scooter op pad gegaan. Dit keer om wat afgelegen stranden en een kleiner eilandje dat met een smalle brug verbonden is met Lembongan te bekijken. Ik heb van mijn leven nog nooit zulke mooie baaien en golven gezien. Zo betoverend mooi dat je er uren naar kunt zitten kijken. Die avond was er een fullmoon party op het eiland. Daar wilde we even een kijkje gaan nemen maar ja.. ik wil pas naar huis als het feestje voorbij is en de volgende dag zouden we met de boot naar Gili Air gaan dus ik was helemaal brak. Zijn we allebei op het dek van de boot in slaap gevallen zonder in te smeren. Na zo'n 3,5 uur op die boot waren we dus allebei aardig verbrand..
De reis was zeker de moeite waard want de Gili's zijn nog mooier dan lembongan! Witte standen, azuur blauwe zee, lekker eten en heerlijk warm.. Wat wil een mens nog meer!? Hier eigenlijk niet veel gedaan behalve relaxen. We hebben een keer een fiets gehuurd om het eiland te verkennen. (Hoewel dat vrij nutteloos was aangezien een groot deel van de weg rond het eiland uit los zand bestaat.) Het is hier een waar paradijs! Gister hebben we een snorkel tocht gedaan waarbij we heel veel schildpadden hebben gezien. Was echt prachtig. Hoewel je hier ook weer ziet dat de onderwaterwereld heel erg beschadigd is. Het koraal is eigenlijk allemaal kapot. Las in de Lonely Planet dat ze hier nog met dynamiet en cyanide vissen.. Zo eeuwig zonde! Vandaag voorlopig laatste dagje strand. Lotte gaat morgen richting Bali en ik richting Lombok. Ik heb mijn reisplan drastisch aangepast omdat ik toch wat meer van Lombok wil zien. Ik weet nu al zeker dat ik nog vaker naar Indonesië wil dus in plaats van te haasten ga ik het toch wat rustiger aan doen. Ik heb besloten om niet verder dan Lombok te gaan. Morgen ga ik proberen in Senaru terecht te komen.

Dat is gelukt! Vanochtend afscheid genomen van Lotte. Voelt alsof mijn avontuur nu echt begint omdat ik nu pas helemaal op mezelf aangewezen ben. Ben heel benieuwd wie en wat er op mijn pad gaan komen.
Heb vanochtend eerst de public ferry naar Lombok genomen. Uiteindelijk daar toch voor weinig met een taxi naar Senaru gegaan met een canadees stel. De weg er naartoe was prachtig, we reden helemaal langs de kust omhoog met uitzicht op de Rinjani vulkaan. Die ik eigenlijk niet wilde gaan beklimmen, maar ik heb nu toch besloten om een trekking te doen van 3 dagen en 2 nachten naar het meer in de vulkaan. Ik heb ooit na het beklimmen van de vulkaan in guatemala gezworen om geen vulkanen meer te beklimmen maar ik wil zo graag dat meer zien dat ik toch weer een poging ga wagen.. De Rinjani is de op een na hoogste vulkaan van Indonesië dus het is best een heftige klim en ik vraag me al een beetje af wat ik me op de hals heb gehaald. We gaan het meemaken. Eerste dag is 8 uur berg op waarvan 6 uur door de jungle. Op dat punt moeten we het meer al kunnen zien en Sumbawa. We slapen trouwens in tentjes.. Volgende dag zien we nog meer van het meer en de dag erna gaan we weer naar beneden. Oh.. Alles met gids natuurlijk! Ik ben heel benieuwd!


  • 19 Mei 2014 - 10:35

    Linda:

    Wow Juud, klinkt helemaal geweldig! Ben benieuwd naar de vulkaan tocht, succes en geniet ervan. Xxx

  • 19 Mei 2014 - 23:00

    Thijs:

    Echt super juud!! Kei mooi verhaal ekkes neer getypt;) have fun! X

  • 30 Mei 2014 - 13:17

    Tillie:

    Hoi Judith,als je dit leest,krijg ik ziin in vac,heerlijk.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1224
Totaal aantal bezoekers 26577

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: