Belize!! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Belize!! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Belize!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

22 Mei 2006 | Belize, Caye Caulker

Na mijn vorige up-date waren mijn plannen toch iets gewijzigd. Hoorde dat de stranden van Tulum geweldig moesten zijn en had ze bij de ruines al gezien maar verder niet. Wilde eigenlijk de volgende dag nog even 'n paar uurtjes naar het strand maar helaas wat het bewolkt en zag het er niet naar uit dat de zon nog echt zou gaan schijnen dus maar besloten verder te gaan en de bus te pakken. Heb toen de bus naar Chetumal gepakt bij de grens met Belize om daar een nacht te blijven en de dag daarna de bus naar Belize-City te pakken en daarna de boot naar Caye Caulker. Bleek echter dat er NL's bij me in de bus zaten en die zouden diezelfde dag naar Belize-City gaan dus besloten mee te liften. Alles was meteen anders; de bus, de huizen, de mensen, iedereen spreekt nu weer engels. Onderweg is er ook nog een Amerikaan bij ons aangesloten en we kwamen in het donker in Belize-City aan. Nou moet je even weten dat het daar niet veilig is, gang's die elkaar kapotschieten enzo... niet echt fijn, de sfeer was te voelen. Eerste guesthouse had een kamer vrij en die heb ik genomen. Was wel echt raar iets, stonk verschrikkelijk en bed was slecht... s'nachts regende en onweerde het als een gek, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt! Gelukkig zij hier ook niet... Lag op een gegeven moment in mijn bed te schudden! Was niet normaal! Heel slecht geslapen dus en de volgende dag met andere NL's (ook uit het guesthouse) op pad gegaan om met de boot naar Caye Caulker te gaan en daar ben ik dus nu.. Slaap in een backpackers hostel aan het strand, mooi uitzicht vooral als de zon nog een keer gaat schijnen, maar echt heel schoon is het niet. Het schijnt dat er een of ander gebied boven de hele carriben hangt en dat het nog zeker tot vrijdag gaat duren voordat we echt beter weer krijgen. Wilde eigenlijk hier duiken maar is duur ! Heb besloten om maar te gaan snorkelen met de andere 2 NL's en weer in Honduras te gaan duiken. Zoals jullie allemaal horen geen reden om je ongerust te maken, er zijn hier verschrikkelijk veel mensen aan het backpacken, het hele eiland lijkt hier vol te zitten met NL's! Wil hier dus niet te lang blijven! Hierna ga ik door naar Flores, Guatemala.

• 23 Mei 2006 - 07:59

Tim:

Hoi Hoi,
    Mmmmm ik wil ook!!!! haha
    nou doe maar voorzichtig daar hoor!, heeel veel plezier nog kanjer!

Kus

• 23 Mei 2006 - 10:56

Femke:

hey juud,
    weer spannende verhalen, leuk om te lezen, ik wil ook!!snorkelse.
    Nieuws:veronique is bevallen van julian, 3500gr
    xxx

• 23 Mei 2006 - 12:39

Annick En Norbert:

Leuk dat je ons nog steeds zo regelmatig op de hoogte houdt! Ziet er zeer fraai uit allemaal. Toevallig dat ook jij in een bewolkt Tulum terecht kwam. Was voor ons ook zo, en zonder zon is daar niet echt veel te beleven aan het strand... Goede keuze om verder te trekken! Wij zijn niet verder geweest dan Chetumal. Ook Guatemala schijnt super mooi te zijn. Ben benieuwd naar de rest van je avonturen!
    Geniet voorlopig nog even verder, volgen wij hier op afstand de verhalen. Ben wel een beetje jalours;-)

Liefs Annick

ps het regent hier nog steeds...

• 23 Mei 2006 - 17:23

Janne:

Hoi Juud,

Ben echt jaloers op je! Ik heb gewoon saaie dagen op kantoor, terwijl jij naar de schildpadden gaat, salsadansen, verschillende landen ziet enz. enz. Kortom ik wil ook. Pas goed op jezelf en geniet!

Dikke kus Janne

• 24 Mei 2006 - 05:14

Ivo:

Leuk om te lezen. Wist niet dat ze daar zoveel internetaansluitingen hebben. Geniet!!

Groeten

• 24 Mei 2006 - 16:31

Joost:

hallo judith leuk om je berichtjes te lezen om zo iets van je te horen. ik mis je wel een beetje want nu mis ik toch een stapmaatje. hoe is het weer nu daar? zijn de wolken al weer weg? heb je inmiddels al wat meer nl gezien. ik hoop je weer snel te kunnen zien en gaan stappen groeten joost dikke kus