Wat een rust!!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Wat een rust!!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Wat een rust!!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 September 2006 | Griekenland, Athene

Heerlijk als het seizoen een beetje afloopt!
Heb veel vrij gehad afgelopen week!
Alleen jammer dat ik 2 keer naar de tandarts moest! Had van de tandarts in NL voordat ik ging backpacken al antibiotica meegekregen, toen niet nodig gehad gelukkig maar nu helaas wel! 2 weken geleden had ik zo'n kiespijn en heb alles netjes geslikt en dat hielp ook wel maar de kuur was denk ik niet lang genoeg... dus een week later weer last! Dus toch maar besloten naar de tandarts te gaan! afgelopen woensdag was het zover... Hij zou de kies openmaken en daarna kijken wat hij zou gaan doen...
Heel spannend dus! Heb een wortelkanaalbahandeling gehad!
Mijn lieve collega's waren me al bang aan het maken maar het viel allemaal heel erg mee! Geen pijn gehad, alles was goed verdoofd! Liep alleen nog de hele middag te kwijlen met m'n hangwang... liep met een groot gat in mijn mond. De volgende dag moest ik terugkomen om het te laten vullen.. dat heeft ie niet zo mooi gedaan maar ik moet dinsdag nog een keer terug en dan gaat ie er een witte vulling van maken... mag ook wel voor 200 euries!
De tandarts was wel een beetje vreemd.. hij sprak bijna geen engels en het was echt een glad-jakker en zag eruit als "the Fonz" uit happy days, haren in de gel enzo.. Het was wel een ervaring!

Vorige week vrijdag een beetje rond gaan toeren met een collegaatje! Echt handig om een autootje tot je beschikking te hebben. We zijn naar Rethimnon (leuke/mooie oude stad)gereden en via Previli (kloof die net een oase lijkt waarbij een rivier uitkomt in zee) weer terug naar huis. Heel leuk maar s'nachts rijden is hier echt heel eng! Heb 'n paar bijna dood-ervaringen gehad...
Ze zetten voor een bocht wel een bord neer, tenminste meestal, maar wat voor bocht weet je dan niet... de wegen in het binnenland zijn niet verlicht en levensgevaarlijk! We hebben een vrachtwagen op ons af zien komen, net als in de film.. en zijn 2 keer onverwachts in een haarspeldbocht terechtgekomen... met aan de ene kant een berg en de andere kant een ravijn...

Afgelopen week geen kroegentocht en geen summernightcruise (Boottochtje met eten en een feestje!) meer gehad.. heel jammer want is super leuk maar we hadden niet genoeg inschrijvingen! Zal wel helemaal afgelopen zijn nu ben ik bang! Dan moeten we dus onze eigen tochtjes gaan organiseren...
Het is hier al echt rustig, op de boulevard loopt bijna niemand meer en stappen kun je niet meer iedere avond.
Afgelopen week ben ik in m'n uppie naar Heraklion gegaan met de bus, eindelijk iets alleen doen, echt lekker! Beetje rondgekeken en geshopt. Je bent hier eigenlijk altijd met zoveel meiden bij elkaar dat ik het echt heerlijk vond om ff alleen weg te zijn.
Gister zijn we naar Agios Nikolaos geweest, ook een beetje winkeltjes gekeken en met z'n 6en daar gegeten. Ben d'r nu nog ziek van! Ik was niet de enige en ik word echt niet snel ziek van eten.. en dit was gewoon een restaurant! Tijdens het backpacken at ik altijd bij standjes langs de weg.. Moest vannacht ook nog naar de luchthaven, om 4.15 ging m'n wekker... ben ik echt niet dol op! maar ja, wie wel... hoort er ook bij..

Heb ook een nieuwe scooter! We hadden van de week op het dakterras gebbqt en toen ik thuiskwam hoorde ik een hele harde knal en glas.... M'n nieuwsgierigheid won het en toen ik keek zag ik allemaal scooters in elkaar zitten... was er een domme doos tegen een scooter aangereden en die was meegesleept zodat alles in elkaar zat.. een beetje het domino-effect maar dan anders.. Ze was denk ik bezopen ofzo want ze is ook doorgereden.. dacht dat het allemaal wel meeviel totdat ik gister op m'n scooter stapte en er van alles loshing aan de onderkant (kwam ook door een eerder ongelukje van mijn huisgenootje) en mijn stuur helemaal scheef stond...lekker onhandig.. Kon er verder nog wel op rijden maar ben naar het verhuurbedrijf gegaan en heb een andere gekregen.. Blijft toch een raar verhaal dat je scooter een ongeluk heeft gehad en jij niet.. deze kan iets harder... ipv 45 kan ie 55..vind het maar eng.. die dingen hier zijn echt levensgevaarlijk! Maar ik ben heel voorzichtig hoor!

  • 03 September 2006 - 18:46

    Sanne:

    Ja is echt oppassen daar met die wegen , ik ken het van toen ik er was, ze zijn niet zo goed in waarschuwingen plaatsen, niet echt handig haha!!! wel spannend!!! je bent er goed vanaf gekomen die wortelkanaalbehandeling , heb mijn vader ook wel eens daarover horen klagen, was nie tof!! Verder alles goed hier, je huisje staat er nog steeds haha!!! en tuijntje krijgt lekker veel water nu met al die regen...... Dikke kus Sanne

  • 04 September 2006 - 09:01

    Tim:

    Ja, heb je eigenlijk al wel veel gesproken de laatste tijd, dus de meeste dingen wist ik al haha... Wel saai hoor en een enorm gemis, zo'n verjaardag zonder jou!..

    Heeele dikke zoen!

  • 04 September 2006 - 10:08

    Janne:

    Hi Juud,

    Hoe was agios nikolaos verder. Is het wel een leuk plaatsje om in te vertoeven want daar gaan wij natuurlijk heen. Fijn dat je wat meer vrij bent. Is ook wel leuk als wij komen maar misschien heb je dan wel helemaal geen vrij. We zien wel, heb er wel heel veel zin in.

    Dikke kus en tot mails, oh als we de vluchttijden weten dan sms ik je die nog wel.

  • 03 Oktober 2006 - 13:44

    Familie Gosselink:

    Hoi Judith,

    nog gefeliciteerd met je verjaardag en feliciteer je moeder alvast. nog veel plezier en tot ziens!

    groetjes Familie Gosselink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 26713

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: