en... weg ben ik... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Haaren - WaarBenJij.nu en... weg ben ik... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

en... weg ben ik...

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

04 September 2011 | Thailand, Bangkok

Was toch wel een redelijke reis... en ik ben er nog niet eens.. Heb wel weer iets geleerd; Egyptair staat gelijk aan vertraging.. zijn net spanjaarden! eerste vlucht een half uur en de tweede een uur.. Verder is alles goed verlopen. Afscheid op treinstation Nijmegen was wel raar. Ik ging weg maar zo voelde het nog niet. De zenuwen gierden door mijn lichaam. Was me de dagen daarvoor gaan realiseren dat ik het, ondanks mijn stoere praat, toch wel weer heel spannend vond om alleen te gaan. Was natuurlijk niet de eerste keer maar was toch wel weer een paar jaar geleden. Trein was netjes op tijd en ik had alles redelijk op orde toen mama en Jan mij weg kwamen brengen. Huis schoon, poesjes op vakantie en alles zo goed als gepakt. Dit keer had ik een rugzak van 15 kilo dus ik heb nog een marge van 5 kilo.. ;-)Op Schiphol liep alles gesmeerd, moest voor het eerst van mijn leven door een bodyscan.. De vlucht verliep goed en ik had lekker de hele bank voor mezelf en kon lekker languit liggen. Toen we in Cairo aankwamen bleek dat er voor mij ook een meisje alleen zat en we raakte aan de praat en we zijn samen gebleven tot we moesten inchecken. Helaas ging zij richting Johannesburg en ik natuurlijk richting Bangkok. Inchecken en bagagecontrole duurde een eeuwigheid en eenmaal in het vliegtuig bleek ook nog dat de bagage niet goed verdeeld was dus moesten we nog langer wachten.. en ik hou helemaal niet van wachten maar vandaag heb ik goed kunnen oefenen.. Het was wel de moeite waard want ik heb een hele goede vlucht gehad! Heb 8,5 uur bijna alleen maar liggen slapen.. heerlijk! Van reizen word je moe.. en van wachten trouwens ook! Eenmaal op Bangkok airport kon ik mijn pick-up naar mijn hotel niet vinden, zal wel iets van hier zijn.. zeggen ze dat ze bij het meeting point staan maar daar staan ze helemaal niet.. uiteindelijk was ik te laat om nog in de zon te kunnen liggen maar warm is het iig en het hotel is prima, ik heb nog lekker 'n verfrissende duik in het zwembad kunnen nemen en m'n baantjes kunnen trekken.. Daarna maar eens even op de lokale markt om de hoek gaan kijken of ik ergens een hapje kon eten.. Heel relaxed hier! Die thiase bevolking laat je gewoon met rust.. dat ben ik niet gewend! Je kunt wel met ze ouwehoeren maar ze vallen je niet lastig! Uiteindelijk een beetje over het marktje gelopen en een eetstalletje gevonden waar ik kon zitten want bij de meeste stalletjes krijg je je eten in een plastic zakje mee.. Ik wist niet zo goed hoe het werkte en heb een engels stel aangesproken. Leuke lui waar ik ben blijven zitten en hebben samen gegeten en gekletst.. Ik had eend met noodels, moet wel weer even wennen aan het spicy eten maar het was heerlijk!
Ga zo lekker mijn bed in want morgen is het weer vroeg dag! Mijn wekker gaat om 4.30u voor mijn vlucht naar Hanoi.. Auch!! de dag daarna mag ik uitslapen! Joehoe! Het is hier btw 5 uur later! Straks in Vietnam is dat weer anders.. Volgende berichtje over een paar dagen vanuit Hanoi!
Liefs Judith

  • 04 September 2011 - 18:45

    Mam :

    Hé dat is snel!
    Super , dat alles zo goed verlopen is!
    Waarschijnlijk slaap je nu maar voor morgen: Gezond weer op!(Hoe Nederlands klinkt dit!) veilige reis naar Hanoi en tot gauw. Dikke kus!

  • 05 September 2011 - 11:34

    Annette:

    Heej juutje,

    Whaa je bent alweer n eind op weg zeg!Klinkt allemaal weer heerlijke en ben verder ook echt niet jaloers;)uhum..hi! Wil je even heeeeel veel plezier wensen, pas weer goed op jezelf en geniet weer v alles!!
    Ik ga je volgen, heerlijk al die verhalen!lfs xx

  • 05 September 2011 - 12:30

    Froukje:

    Klinkt allemaal erg vermoeiend maar ook heel spannend en leuk. Ben benieuwd naar je avonturen. Have fun!
    X Froukje

  • 06 September 2011 - 05:54

    Ton.Mieke.Sop.Britt:

    Hoi Judith! Leuk, zo'n eerste verslag! Gister van Corinne vernomen dat je al weg was! We wilde je eigenlijk vóórdat je ging een hele mooie reis toewensen. Dus, bij deze! Geniet ervan! Groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 26710

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: