Ik ben er! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

06 September 2011 | Vietnam, Hanoi

Ik ben helemaal blij! Voelt alsof ik al weken weg ben.. heerlijk!
Vlucht naar Hanoi is prima verlopen. Enige minpunt was de stortregen bij aankomst.. :-( In Hanoi bij het visum ophalen een engelse jongen ontmoet die hetzelfde hostel als ik geboekt had dus samen taxi naar Hanoi gepakt. Verkeer valt mee, het is een redelijke chaos met al die scootertjes en brommertjes en al het getoeter maar het gaat over het algemeen allemaal niet zo hard. Hostel is netjes, m'n bed is goed en er zijn veel leuke mensen. Gister al met een heel stel op pad geweest en door de stad geslenterd. Die avond zouden ze slang gaan eten met iedereen de mee wilde.. Ik hoorde een uitdaging.. dus gister heb ik slang gegeten! Alleen het idee al toch? Het begon met de levende slang.. ze sneden hem open en een van de jongens heeft het hart opgegeten.. hij moest het hart echt uit de slang eten! Het klopte dus ook nog! Daarna hebben ze het bloed opgevangen en het vocht uit de maag. Dat mengde ze apart met vodka en dat kregen we als shotjes.. We waren met elf man en iedereen deed mee! Daarna hebben ze de slang meegenomen en kregen we hem op verschillende manieren klaargemaakt weer op ons bord.. Het was best lekker, je had in het begin niet echt het idee dat je slang aan het eten was. We kregen iets wat je kunt vergelijken met spareribs en daaraan kon je wel goed zien wat je aan het eten was. Qua smaak weet ik niet waarmee ik het zou moeten vergelijken maar er zitten veel botjes in die meer weghebben van dikke vissengraten. Het laatste wat we kregen was de gefriturde slangenhuid en dat was het enige wat echt vies was. Vandaag bedachten we ons dat daar ook tassen enz. van gemaakt worden dus dat dat ook niet gek is dat het niet te eten was. Na het eten terug naar het hostel en wat biertjes gaan doen. Alles moet hier om 23.00 al sluiten dus het begint allemaal eerder. Betekend dat ze net zo lang wachten tot de politie de tent komt sluiten en dan ga je naar een andere tent en zo kun je best een tijdje doorgaan.. We waren in een tent met heel veel locals en ze draaide dezelfde muziek als thuis.. Ik heb nog geen enkel vietnamees nummer gehoord.. Uiteindelijk kwam de politie tegen 23.30 de tent sluiten en zijn we naar en andere tent gegaan. Die werd later ook weer gesloten en toen hebben we besloten naar het hostel te gaan. Toch best een apart systeem zo, de politie heeft iig genoeg te doen want ik begreep al dat de tenten die gesloten worden gewoon later ook weer open gaan.. lijkt wel bezigheidstherapie.. Taxi's zijn hier een drama en de taxi die wij pakte was er zo een. Blijkbaar wilde hij meer aan ons verdienen en dacht hij een extra blokje om te rijden maar een van de jongens bij mij had het door en we zijn uitgestapt. We waren nog verder van het hostel dan toen we bij de bar waren! Gelukkig zijn zij hier al wat langer en wisten zij de weg want de straten hier lijken allemaal op elkaar en ik geloof niet dat ik het alleen gevonden zou hebben.. Om 2.00 was ik thuis en ben ik heerlijk gaan slapen. Ik werd vanmiddag om 13.00 pas wakker dus ik had het blijkbaar nodig. Lekker rustig aan gedaan en vanmiddag in m'n uppie rond gaan struinen door Hanoi. Ik vind het een leuke relaxte stad. Ga zo weer met de jongens wat eten en vanavond nog ff een biertje doen. Morgen wil ik op eigen houtje richting Halong Bay. Heb wel zin om ff de stad uit te zijn! Het is heel gezellig maar een beetje strandhangen is ook niet verkeerd...

  • 06 September 2011 - 12:30

    Sanne:

    Klinkt goed! Krijg ook weer zin om te gaan als ik dit allemaal hoor!
    x

  • 06 September 2011 - 21:16

    Froukje:

    Whaaa slang eten, wat een verhaal zeg. Levend gevild, best zielig eigenlijk. Maarja, jij hebt weer een leuk verhaal voor op een verjaardag.... Veel plezier maar weer!
    X

  • 07 September 2011 - 08:56

    Britt:

    Ik ben stikjaloers!! lekker he: slang! Goede reis naar Halong Bay. X

  • 07 September 2011 - 18:16

    Steven:

    veeel plezier, geniet ervan!! krijg ook zin om lekker weg te gaan.. X

  • 07 September 2011 - 20:10

    Mr T:

    Ha Juud,

    Wow gaaf man! leuk om weer eens iets van je te lezen! Geniet met volle teugen.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 26735

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: