Hoi An.. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Hoi An.. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Hoi An..

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

13 September 2011 | Vietnam, Hoi An

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties! Echt super! En nee.. ik denk niet aan het werk! ;-)

De avond van mijn laatste verslag hebben Jack en ik een tour geboekt. De volgende dag zouden we een trekking gaan doen.. Dat was me wat zeg.. Die nacht werden we een aantal keren wakker van het onweer en de blixem. Niet normaal! We zaten natuurlijk op een bergachtig eiland dus het bleef hangen. Ik heb van mijn leven nog nooit zoiets meegemaakt. Als je bang bent voor onweer dan had je je daar geen raad geweten! Het ging er hard aan toe en toen de wekker ging waren we gebroken, het regende nog steeds maar de tour ging door dus zijn we zo goed mogelijk voorbereid op pad gegaan. Samen met een spaans stel en onze vietnamese gids die maar een paar woorden engels sprak hebben we 10km door de jungle geworsteld. Het leek wel alsof we in tour of duty beland waren, heel bizar. We moesten 5 bergen op en neer en het laatste stuk was 40 min over de rotsen naar beneden. Levensgevaarlijk na al die regen maar we hadden niet echt een keus. Ik zit nu onder de muggenbulten en de blauwe plekken.. Tip: koop geen DEET-lotion bij de Xenos want die werkt dus niet.. beetje jammer.. Na de 10km kwamen we in een dorpje waar we een heerlijke lunch kregen. Na de lunch moesten we nog een 5km naar de boot lopen. Mijn schoenen waren doorweekt en het voelde serieus alsof ik de 4daagse gelopen had, ik had zo'n pijn.. Ik had een hele grote blaar tussen mijn tenen van mijn slippers dus dat was echt geen pretje.. maar ik heb het gehaald. Ik heb wel meteen besloten dat dit ook de enige keer is dat ik in Vietnam de jungle ga bekijken. Het idee is altijd zo mooi maar uiteindelijk gaat het altijd te snel en zie je maar weinig van de omgeving omdat je de hele tijd moet kijken waar je loopt. Ik heb dus voornamenlijk mijn eigen schoenen gezien.. Gelukkig was mijn engelse vriend enthousiast voor 2! Dit is zijn eerste reis en hij is net pas begonnen dus voor hem is alles nog fantastisch. Ik ben ook van mening dat uiteindelijk de jungle toch overal wel een beetje hetzelfde is.. Met het bootje zijn we via de " floating villages" teruggevaren naar ons dorp. Heel indrukwekkend, die mensen leven echt in huisjes gemaakt op palen in zee tussen alle eilandjes in. We waren gebroken toen we terugkwamen! Ff onder de douche gesprongen, wat gegeten en hup naar bed.. De volgende dag hadden we touren op de motorbike op het programma staan maar we hadden al besloten te wachten met boeken zodat we konden kijken wat voor weer het was. Heel verstandig van ons want die nacht onweerde het weer zo erg en het bleef maar regenen en dat is niet te vergelijken met nederland. Het zijn heftige korte buien maar het blijft maar komen.. enige voordeel hier natuurlijk dat het warm is en blijft. We hadden een hele luxe kamer daar trouwens op de 5e verdieping (zonder lift!) met seaview! Super mooi ook om naar het onweer te kunnen kijken! Enige nadeel was dat de airco te koud was en de stroom viel ook nog iedere keer uit dus we werden zo vaak wakker, de ene keer omdat het te koud was en de andere keer omdat het te warm was. Ik was er echt een beetje ziek van.. Die dag dus besloten om wat eerder terug te gaan naar Hanoi zodat we daar in de avond nog wat konden doen zoals een nieuwe lonely planet voor mij zoeken, erg belangrijk! Je kunt niet van die vietnamezen opaan. Het zou een half uur met de boot naar Haipong zijn en dat klopte wel alleen de reis van Haipong naar Hanoi zou 2 uur zijn maar 4 uur later waren we er nog niet! Heel bizar! Uiteindelijk kwamen we ook nog eens op een busstation aan ergens buiten de stad en moesten we met een taxi de stad in. Taxi's zijn ook echt een drama hier. Iedereen wil echt alleen maar geld verdienen. Als je denkt dat je ergens dichtbij bent blijkt het in een keer heel ver weg te zijn.. tuurlijk.. begin me er echt aan te irriteren! Tja, dat bedoelen ze waarschijnlijk als ze zeggen dat Vietnam al wat verpest is door het toerisme.. Uiteindelijk kwam het allemaal goed! Ik heb m'n lonely planet gevonden, we hebben heerlijk gegeten en zijn nog even een biertje gaan drinken en op tijd naar bed want mijn wekker ging de volgende dag om 6.00u! om 7.00u zat ik in de bus naar het vliegveld en alles was mooi op tijd dus om 11.10u kwam ik aan in Da Nang. Toen ik uit het vliegtuig stapte werd ik aangesproken door 3 israelische backpackers (1 jongen en 2 meisjes) die vroegen of ik een taxi wilde delen naar Hoi An. Ofcourse! Scheelt veel geld dus waarom niet. Zij hadden al een hotel en ik deel nu ook een kamer met ze. We zijn samen de stad ingegaan en gister ben ik met de jongen gaan duiken. Wat een drama was dat! Normaal gesproken vraag ik met wat voor boot we de zee op gaan maar dat had ik dit keer niet gedaan en ik ben zo ziek geweest. Ik hoopte waarschijnlijk ook een beetje dat ik een beetje beter tegen boten kon aangezien ik de afgelopen week al 4 boten heb gehad en nergens last van had maar dit was niet normaal. Wat een horrorboot! Hij was niet snel genoeg en niet groot genoeg dus ik heb alleen maar achter op de boot gelegen met m'n ogen dicht. We hebben uiteindelijk 1 duik gemaakt en niet zo gek veel gezien, de zon scheen amper dus dat maakt het allemaal al minder mooi en het is erg beschadigd allemaal. Daarnaast had ik ook wat last van mijn oren, waarschijnlijk door alle airco enzo.. gister waren we kapot, even onder de douche en eten en naar bed. Heerlijk geslapen vannacht! Ik merk wel dat ik het lastig vind om me aan te sluiten bij een groep die dezelfde taal spreekt als het geen engels is. Je voelt je soms toch een beetje buitengesloten, uiteindelijk trek ik nu al een aantal dagen met ze op maar het wordt tijd verder te gaan. Vandaag ga ik lekker in m'n uppie rondwandelen en denk dat ik toch maar een jurk ga laten maken. Daar staat Hoi An bekend om dus moet ik maar doen. Dan wil ik vanmiddag kijken of ik naar het strand kan, als het weer een beetje redelijk is, en morgen wil ik door naar Kon Tum in de Central Highlands. Ik heb dus besloten om toch maar in Vietnam te blijven en vanuit Ho Chi Minh City meteen door te vliegen naar Bangkok, is een stuk rustiger. X

  • 13 September 2011 - 07:29

    Joyce:

    Echt super leuk dat je me deelgenoot maakt van je reisavonturen. Wat maak je weer een hoop mee. Veel plezier en in sommige situaties ook succes. Liefs Joyce.

  • 13 September 2011 - 11:53

    Esther:

    Hey lieve meid, je maakt weer mooie avonturen mee! En natuurlijk weer leuk om het lezen! Geniet er van!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 26721

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: