Eindelijk zon, zee, strand en lekker niks doen! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Eindelijk zon, zee, strand en lekker niks doen! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Eindelijk zon, zee, strand en lekker niks doen!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

21 September 2011 | Vietnam, Nha Trang

Ik ben hier nu al een aantal dagen en het bevalt me hier prima! De treinreis hiernaartoe was bijzonder. Volgens mijn easy rider zou het 7 uur duren maar het bleken er 9! te zijn! Het was een goedkope reis maar betekende wel dat ik een "hard seat" had.. Komt erop neer dat ik 9 uur op een houten bankje heb gezeten en gelegen.. erg pijnlijk kan ik je vertellen! Vooral na die 3 dagen achterop de motor! Het was wel een hele mooie ervaring want ik was de enige blanke in de trein. Het gaf heel wat bekijks maar na een tijdje was het nieuwe eraf en voelde ik geen ogen meer priemen.. Het is zo anders allemaal dan thuis. Iedereen is zo sociaal! Ze praten met elkaar en delen eten met elkaar en zelfs met mij! Er zat een heel lief meisje naast mij die me van alles gaf en die me van alles uit probeerde te leggen over het eten in de trein en wanneer ik uit moest stappen. Het was wel heel grappig want ze spraken geen woord Engels en ze begonnen wel van alles aan mij te vragen en dingen te vertellen maar met handen en voeten kwamen we een heel eind! Op een bepaald moment probeerde een vrouw te checken of ik te koppelen was aan een van de mannen die bij ons zaten.. heel grappig! Dacht het niet dus! Die Vietnamezen (mannen wel te verstaan!) zijn zooo niet sexy! Het komt maar zelden voor dat je een mooi gezicht ziet.. Maar goed ander verhaal.. In de trein hebben ze rieten matjes liggen en mensen leggen die op de grond en gaan daarop liggen slapen een aangezien er niet echt veel ruimte is komt het erop neer dat ze met voeten/benen en hoofd onder de bankjes liggen.. Bah!!! want er lopen dus gewoon kakkerlakken! Gelukkig ging het lieve meisje met haar pop(! ze leek daar veel te oud voor..) op de grond liggen en had ik het heerlijke houten bankje voor mezelf.. De laatste 2 uur zat ik op het puntje van de bank want je kon niet echt zien waar je eruit moest en ik moest dus vertrouwen op mijn nieuwe vrienden! Het is goedgekomen maar ik snap nog steeds niet hoe een 7 uur durende reis 9 uur kan worden.. Eenmaal aangekomen had ik zo lang op dat houten bankje gezeten dat ik naar mijn hostel ben gelopen, 30 min met alle bagage op mijn rug! Heerlijk om ff een andere beweging te maken! Hostel is goed, ik zit dicht bij het strand en midden in het uitgaansgebeuren dus daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van! Nha Trang is echt wel erg leuk! Ik kwam in mijn hostel trouwens ook de nederlandse jongen tegen die op een scooter van Hanoi naar Ho Chi Minh zou gaan rijden maar hij heeft halverwege de scooter toch maar op de trein gezet en besloten met OV verder te gaan.. reden was dat hij zijn maatje zat was en dat het toch niet zo mooi was als hij gedacht had. Die avond gaan stappen met wat mensen uit het hostel en ik kwam nog iemand tegen die ik al kende vanuit Hanoi dus aangehaakt en was een super gezellige avond. De volgende dag eigenlijk niets bijzonders gedaan, beetje op het strand gelegen en daar leerde ik een duitse jongen kennen. Saai figuur die ik niet te lang om me heen moet hebben maar voor ff was het prima. We hebben samen krab gegeten op het strand en hij besloot de volgende dag mee te gaan duiken. Die avond vroeg naar bed want duiken en boot met alcohol dat doe ik maar niet meer.. Duiken was super! Stukken beter dan in Hoi An, hier kun je tenminste wat zien! Al kan ik niet zeggen dat ik echt iets nieuws heb gezien maar het was gaaf omdat je door grotten moest, altijd spannend! Op de boot paar belgen ontmoet en daarmee opgetrokken. We waren al vrij vroeg terug dus toen heb ik besloten die middag naar een "Mud Bath" te gaan. Iedereen heeft het er hier over en dat moest ik meegemaakt hebben! Dus ik op zoek naar een motorbike en normaal zie je ze overal maar als je ze zoekt zie je ze nergens! Hoe achterlijk is dat? Uiteindelijk met een easy rider die kant op gegaan en ik vind het toch wel wat hoor zo'n motor.. Misschien toch nog maar eens over nadenken om mijn rijbewijs een keer te gaan halen.. Het leuke van het modderbad was dat ik alleen ben gegaan. Ik had een modderbad voor mezelf maar daarna deed ik alles samen met een Vietnamees/Japans koppel want zij wilde haar engels oefenen.. zo leuk! Daarna in het zwembad waren er weer 2 vietnamese meisjes die tegen me aan begonnen te kletsen.. en uiteindelijk plofte ik op een ligbed neer en was er een engels koppel dat van Hanoi naar Ho Chi Minh aan het fietsen is! Zij zien weer zulke andere dingen en maken zoveel meer mee! Dat is toch ook wel heel gaaf hoor! Terug in het hostel waren er weer veel nieuwelingen bijgekomen en ik ben vriendjes geworden met een australisch meisje en een schotse jongen, die avond met ze gegeten en wezen stappen.. super leuke avond gehad alleen.. volgende dag wel serieus the hangover part III! We dronken buckets en daar gooien ze van alles in waaronder heel veel vodka en dat hebben we alledrie geweten! Gister dus echt niets gedaan, jee zeg, wat voelde ik me slecht! Eigenlijk volkomen tegen mijn principes maar uiteindelijk pizza gegeten met mijn nieuwe vrienden en toch nog maar een cocktailtje gedronken.. Vandaag ga ik lekker luieren op het strand en morgen ook. Originele plan was om vanuit hier naar Mui Ne te gaan maar daar schijnt niets te doen te zijn dus heb ik besloten dat te skippen en vanuit hier rechtstreeks naar Ho Chi Minh City te gaan. Vandaag ga ik eens kijken of het de trein of de bus gaat worden en morgennacht wil ik reizen. Volgende bericht dus vanuit Ho Chi Minh City als het goed is!

  • 21 September 2011 - 08:43

    Esther:

    Hey Juudje,

    Het klinkt allemaal geweldig! Ik ben blij dat het zo'n mooie reis is en dat je er zoveel kan zien!! Geniet er van!

    kus Es

  • 21 September 2011 - 17:04

    Britt:

    Knap is anders he! Zo zie je maar weer dat zelfs een ellenlange treinreis gaaf kan zijn! Tot Ho Chi Minh City. Liefs Britt

  • 21 September 2011 - 18:30

    Mieke En Ton:

    hoi judith, wat een ervaring en lange treinreis.Nu even bijkomen van de indrukwekkende reis! Je hebt nog een week te gaan dus geniet ervan.groetjes

  • 22 September 2011 - 11:07

    Sharon:

    Hey Judith!!

    Ik ben blij te lezen dat je het naar je zin hebt... Veel plezier en vergeet niet te genieten van al dat moois!

    Liefs Sharon

  • 22 September 2011 - 13:31

    Sophie:

    JUDITH! Pff, ik dacht er zo'n vijf minuten geleden aan... "Judith zit in Vietnam, nu gaan mailen want anders vergeet ik het weer "!

    Bij deze:

    Wat een verhalen:) Super! Ik moet toch ook maar eens plannen gaan maken... Fijn dat je geniet en zoveel mensen tegenkomt waar je best eventjes mee op kunt trekken! Geniet er van meid!

    Liefs Sophie

  • 24 September 2011 - 05:15

    Janne:

    He lieve Judith,

    Nog even lekker genieten, doen waar je zin in hebt, want het is echt JOUW feestje.
    Hele dikke x en knuffel

  • 25 September 2011 - 12:17

    Mam En Jan:

    Hee Juutje!
    Komen we thuis is er al weer zo'n mooi reisverslag. Leuk dat je ons zo regelmatig op de hoogte houdt!
    Ja, zoals je beschrijft, een wereld van verschil! Op de grond slapen in een trein met kakkerlakken! Brrrr
    Ik moet er niet aan denken! Wat zijn wij toch verwend! Lieverd, geniet nog even, tot a.s. donderdag op Schiphol! liefs, kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 26723

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: