Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 September 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ik ben in Saigon! Ben aangekomen op de 23e in de ochtend. Toch besloten een trein te pakken, was wel iets duurder dan de bus maar zeker de moeite aangezien ik nu een normaal bed had.. Ik heb met pijn in mijn hart die avond afscheid van mijn vrienden moeten nemen en had eigenlijk niet echt zin om te vertekken.. bleek mijn trein ook nog eens 1,5 uur vertraging te hebben! Is de NS niets bij! Ik had een bed geboekt in een 4 persoons coupe en toen ik de juiste coupe gevonden had bleek dat ik die moest delen met 2 vietnamezen! Dat was even slikken maar ze zeiden weinig en ik heb gelukkig geen last van ze gehad. Ik heb de hele nacht geslapen! Niet zo heel vreemd aangezien ik bijna alleen in dorms slaap.. Veel mensen vertrekken vroeg met tours of reizen gewoon verder, het is zo onrustig dat ik mijn slaap wel kon gebruiken en het grote voordeel natuurlijk dat ik de volgende dag uitgerust was en wat aan mijn dag had! Uiteindelijk heb ik van half 10 tot half 9 in de trein gezeten en ik werd net voordat ik aankwam in Saigon ook wakker, perfecte timing! Ik had geen zin om het hele taxicircus aan te gaan dus besloten om iig te proberen om naar mijn hostel te lopen. Het was best een eind en mijn plattegrond was niet je van het maar ik heb het gevonden. Er lag nog een meisje te slapen en na een babbeltje zijn we samen op pad gegaan. Jen, amerikaanse, en ik zijn naar het oorlogsmuseum gegaan. Wat een ervaring! We werden er een beetje stil en depri van. Het is voor een groot gedeelte wel propaganda maar als je alle foto's voorbij ziet komen blijft het heel erg indrukwekkend. De meeste indruk maakte de foto's van de mensen die door agent orange getroffen zijn een chemisch goedje wat de amerikanen gebruikte om te ontbossen zodat ze de Vietcong makkelijker konden vinden. Die chemicalien hebben zoveel leed veroorzaakt, zelfs de 3e generatie van mensen die ooit daarmee in aanraking zijn gekomen hebben nog afwijken en ziektes! Het is echt verschrikkelijk om te zien! Daarnaast hebben ze ook een heel gedeelte met foto's die gemaakt zijn door toenmalige oorlogsfotografen. Was een heftige dag! Bij het museum kwamen we een israelische jongen tegen die is blijven plakken en waarmee we de afgelopen dagen opgetrokken hebben. We zijn s'avond lekker gaan stappen en gister zijn Jen en ik naar de Cu Chi tunnels geweest, daar kun je zien hoe de mensen uit die omgeving door middel van gangenstelsels en het hergebruiken van de ontplofte munitie van de Amerikanen de oorlog aangingen! Heel boeiend omdat het ook weer voor een groot gedeelte o propaganda gaat tegen de "amerikaanse duivels" zoals ze die zo mooi noemen.. Leuk om dat met een amerikaanse te doen moet ik zeggen omdat je zo toch ook een beetje een ander beeld van de dingen krijgt. Gister ook weer wezen stappen en vanochtend vroeg op om naar de Mekong Delta te gaan. Jen is vanochtend vertrokken en ik ben met onze israelische vriend gegaan. Het viel wel een beetje tegen.. we gingen voor een "floating market" maar dat was niet echt wat ik ervan verwachte.. nou is het zo dat die markt heel vroeg in de ochtend al is maar dat zeggen ze er natuurlijk niet bij.. Ik heb er spijt van dat ik geen tour van 2 dagen gedaan heb maar goed ik ga mijn laatste dagen hier niet nog een keer die kant op.. Ik heb net afscheid genomen van mijn israelische vriend want die vertrekt zo naar het noorden en ik ga opnieuw de stad onveilig maken! Ben nu echt een beetje mijn tijd aan het uitzitten.. ga alleen maar relaxen, stappen, shoppen en morgen maar eens kijken of ik een zwembad kan vinden want het zonnetje begint hier ook een beetje door te komen en ik wil natuurlijk goed gebruind terugkomen! Nog 2 dagen dus en dan vlieg ik naar Bangkok en de dag daarna vlieg ik via Cairo weer terug naar A'dam! Volgende bericht zal wel vanuit huis komen of er moet nog iets spannends gebeuren maar dat betwijfel ik.. Tot snel! X

  • 26 September 2011 - 08:33

    Britt:

    Dank je wel voor alle leuke verhalen. Ik wens je alvast een hele goede reis terug. Geniet nog van de laatste dagen. Groot gelijk om lekker te relaxen! Liefs, Britt

  • 26 September 2011 - 15:06

    Roel:

    O o Cambo!

    En ik maar denken: wanneer gaat ze nou naar Cambodja, want dat stond me zo bij. En ineens is ze bijna terug. Uit Nèm. Tss, zo weinig is een maand dus. Hier is natuurlijk ondertussen alles anders. Floating Pro Persona, zeg maar.

    Leuke stukken om te lezen en zo te horen ook een heel leuke reis. Is je Hebreeuws al beter? Goed zo. Weet wel: jong mooi, jong oud. Maar dat doet er eigenlijk niet toe. We horen er graag van. Brons ze nog even en goed vliegen,

    Roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 26743

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: