Guatemala - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Guatemala - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Guatemala

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

28 Mei 2006 | Guatemala, Flores

Ben inderdaad met die meiden mee naar Flores gegaan! Blij toe want in je uppie door alle grenscontroles wil ik liever niet! Vanuit San Ignacio een soort van taxi gepakt naar de grens, alles kan hier, meneer de chaufeur had zijn koffer al vrij vol zitten en er moesten 3 backpacks bij... klep blijft gewoon open en de rugzakken hangen er half uit.. en dat met alle hobbels hier in de weg niet echt een geruststellend idee.. maar ging goed en bij de grens verliep alles ook soepel. Kwamen daar aan en kwamen allemaal mannetjes op ons afgerend, beetje bedreigend! Bleek dat ze alleen maar geld wilde wisselen.. Daarna aan de andere kant een busje gepakt met allemaal locals, klop het toppunt zaten er 21 mensen in het busje incl chaufeur en bijrijder! Echt belachelijk! Kwamen in Santa Elena aan en zijn naar Flores gelopen! Werden meteen lastiggevallen door taxichaufeurs! Prijs voor 3 personen begon bij 60 Quetzal= bijna 6 euro en eindigde bij 10 Quetzal! afzetters! We zijn lekker gaan lopen! Voor alle banken en een aantal winkels in Santa Elena staan hier prive-bewakers met grote geweren! Niet echt safe dus! Maar kan niet zeggen dat ik me onveilig voel hier, iedereen is heel erg aardig en vriendelijk. De engelse meisjes zijn ook nog steeds hier, waren ziek en hadden geen keus. Nu zou ik wel morgen met ze verder kunnen reizen naar Antigua. Zou leuk zijn. Gister ben ik naar Tikal geweest en heb daar ruines beklommen samen met een amerikaanse jongen uit het hostel totdat het begon te regenen en niet meer ophield! Heel Tikal veranderde in riviertjes en modderstromen! Was doorweekt! Vandaag een ristig dagje, beetje wassen, lezen, shoppen... En morgen weer verder reizen!

• 27 Mei 2006 - 17:14

Leonel Barrios:

hoie!! I hope yuo enjoy you past trip in guatemala, when you 'll be her e i wuold like to meet you , have funn!!

• 29 Mei 2006 - 19:12

Britt En Sophie:

Haa Quatemala Babe! Helemaal aan de andere kant van de wereld onderhand:| Maar je hebt het, nemen wij aan super na je zin:) Hier in dit koude kikkerlandje is het nog steeds f*ck weer. Maar desalniettemin, wensen wij jou een super vette tijd señora van Haaren! Groetjes.. Xxjes Britt en Sophie;) en de rest van de bende

• 30 Mei 2006 - 14:44

Corine:

Hoi juut, nadat ik je reisverslag gelezen had ben ik weer snel verder gaan lezen in De geur van copal,(boekje over Guatemala en Belize)en zie ik je in Flores en Tikal rondtrekken. Leuk boek(soms ook erg confronterend!)Lieverd veilige reis en geniet.lfs