Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Antigua

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

30 Mei 2006 | Guatemala, Antigua

Wilde op zondag de bus pakken naar Coban, maar die bleek op een andere dag te gaan dan de lonely planet aangaf... moest 2,5 uur wachten en daar had ik geen zin in.. Heb toen maar een collectivo gepakt! Is ook een stuk goedkoper en leuker. Nu zat ik tussen alleen maar locals, en moest met een bootje een riviertje over om aan de andere kant een ander busje te pakken. Was leuk! In Coban werd ik een stuk buiten het centrum gedropt en ben ik gaan lopen. Mensen zijn vriendelijk en willen je allemaal helpen, ze lopen zelf hele stukken met je mee en beginnen tegen je aan te kletsen.. in het spaans meestal, dus kan de helft niet verstaan! Hotel daar was heel goor! Leek wel alsof het een jaar niet schoongemaakt was! Verder niet zoveel meer gedaan, rustig aan gedaan en wat rondgelopen. Lijkt me een hele leuke stad met weinig toeristen en zou daarom voor mij perfect zijn om een taalcursusje te doen.. Volgende ochtend op pad gegaan om naar een taalschool te kijken. De persoon die ik moest hebben was er niet en ik moest later op de dag terugkomen.. geen zin in dus toch maar besloten verder te trekken naar Guatemala-city (mijn grote angst) en vandaaruit naar Antiqua. Ging allemaal goed, van het ene busstation naar het andere een taxi gepakt. Heb nu voor het eerst in een echte chickenbus gezeten!! Vanochtend heb ik een vulkaan beklommen! De Pacaya, was gaaf, heb echte lava gezien en eroverheen geklommen! Was wel een hele tocht! Werd vanochtend rond 6 uur opgehaald en het was 3 km naar boven klimmen....heel vermoeiend, maar was zeker de moeite waard! Heb hier al 1 nachtje geslapen en sliep met een zweeds en frans meisje op de kamer, vandaag krijg ik als het goed is nieuwe kamergenootjes en morgen vertrek ik naar Panajachel.. Vind het hier niet zo leuk.. veel te veel toeristen..

• 31 Mei 2006 - 13:51

Nick:

Hola,

Buiten alle viezigheid daar, klinkt het wel als een supergave ervaring! Vooral de vulkaan lijkt me echt indrukwekkend!

Maar een chickenbus???? Ik weet niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen...

Ik hoop dat je het in Panajachel (bijna Panaché, haha) beter naar je zin hebt!!!

Veel plezier!

Groetjes Nick

P.S. heb je ook foto's van dat Zweedse meisje ;)

• 31 Mei 2006 - 16:13

Ivo:

Zelf al ben ik er zelf niet in persoon. Mijn naam is altijd de redder in nood. Maak maar een foto van die collectivo ben benieuwd hoe hij, zij, het ur uit ziet. Alleen goedkoop snap ik niet helemaal. Hou vol

Groetjes Ivo

• 31 Mei 2006 - 19:48

Sanne:

He juudje!!
    Leuk dat ik je effe sprak op msn!! snel weg bij die toeristen !!! haha!!

liefs Sanne

• 31 Mei 2006 - 20:25

Judith:

geloof niet dat ik een foto van haar gemaakt heb, sorry, Nick.....van de chickenbus trouwens wel hoor! zijn heel gaaf, oude amerikaanse schoolbussen die meestal opnieuw worden gespoten en versierd...

Iv, het zijn doodgewone busjes alleen word je er met heel veel man ingepropt...Zitten iets meer zitplaatsen in dan wij gewend zijn....

• 31 Mei 2006 - 20:48

Jan:

We hebben even op google earth gekeken waar je zit.Antiqua heeft 21.000 inwoners en is nogal touristisch, maar dat had je zelf ook al gemerkt.Je kunt er niet alleen Spaanse les krijgen, maar ook Hatha Yoga volgen. Dat heeft je moeder ook ooit gedaan.Blijft spannend dat reizen en trekken van jou. Jan en Corine.

• 01 Juni 2006 - 13:54

Thijs:

haaai juudje...

volgus mij is da egt un spannende ervaring wat jij meemaakt daar joh!! klinkt egt super gaaf en volgus mij is da ook zo
    nou ook veel plezier in panajachel (wat un naam trws):P ik zie je volgende mail wel weer tegemoet ciau xx thijs

• 01 Juni 2006 - 21:11

Tim:

Heeey stuk,

Gaaf man, om weer ff iets van je te lezen..
    spannend hoor al die vreemde mensen.. Jammer dat het daar iets minder leuk is, maar dan maar weer snel op naar het volgende plekkie hoor!

dikke zoen!