Panajachel en San Pedro - Reisverslag uit San Pedro, Guatemala van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Panajachel en San Pedro - Reisverslag uit San Pedro, Guatemala van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Panajachel en San Pedro

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 Juni 2006 | Guatemala, San Pedro

Kreeg inderdaad ´n nieuw kamergenootje, Elena uit Amerika. Leuk meisje! Zij heeft 2 weken in Quetzaltenango Spaanse lessen gevolgd en vond het daar heel leuk en heeft me de naam van de school gegeven! Ben samen met haar Antigua ingegaan en ´n beetje siteseeing gedaan! Vind Antigua echt geen bal aan! Maar ben de volgende dag naar Panajachel gegaan en dat was al veel beter! Busreis was ´n beetje vreemd, zo´n vrouwtje wilde me helpen maar sprak alleen maar spaans dus kon het meeste niet verstaan! Ik was helemaal op mijn hoede en vertrouwde het niet helemaal... Uiteindelijk ging ze me nog vertellen hoe ik verder moest en wat het zou kosten zodat ze me niet op konden lichten!! Super lief! De lonely planet heeft me geloof ik ´n beetje wantrouwig gemaakt! jammer is dat, tot nu toe heb ik alleen nog maar goede ervaringen met de locals gehad! Ligt vaak ook aan je uitstraling of je belazerd word of niet!
Hotel redelijk snel gevonden alleen jammer dat het begon te regenen toen ik in de laatste bus zat er mijn rugzak voor het eerst die dag op het dak lag... zeiknat dus! Liep niet zo lekker! Lekker rustig aan gedaan verder, m´n 1e souvenirtjes gekocht! Het kost hier allemaal niets! en het is allemaal leuk! M´n backpack is nu dus echt stampvol en moet echt spullen gaan weggooien... ben er al achter dat terugsturen vanuit Guatemala niet echt een optie is! heel erg duur! meer dan 15 euro voor een simpel boek! Dan maar meesjouwen en dan kijk ik wel of het vanuit Honduras goedkoper is! De volgende dag, donderdag, naar Chichicastenango geweest, een hele grote en goedkope markt! Super leuk! Daar een engels meisje ontmoet en samen opgetrokken, heel gezellig! Zij ging die dag door naar San Pedro en ik ben nog een nacht in Panajachel gebleven.
Volgende dag heb ik rustig m´n spulletjes weer gepakt en ben ook die kant opgegaan! Supermooi, met een bootje over het meer! Kom ik daar aan is zij ongeveer de eerste persoon die ik tegenkom! Heel bizar, zij zou net gaan paardrijden en ik zou ook meekunnen!! yahoo!!! Voor iets meer dan 6 euro 3 uur paardgereden, alleen jammer dat mijn paard een afwijking naar rechts had en dat ik daardoor een aanvaring met een brievenbus had.... en nu een hele grote blauwe plek! Doet pijn!!! Kan me niet herinneren dat ik ooit zo´n blauwe plek heb gehad! Daarna ben ik samen met haar naar een hotel gegaan wat hier erg bekend is "la casa del mundo", tegen een berg aangebouwd, hele mooie tuin, allemaal terrasjes en een hottub!! Dan weet je dus al waar ik gisteravond de hele avond gezeten heb!! Enige wat echt heel vervelend was dat de wc belachelijk ver weg was en dat ik vanacht heel ziek was!! Voor het eerst echt diaree en overgeven! niet gezond, denk dat ik ergens iets verkeerds gegeten of gedronken had maar vanochtend voelde ik me al beter en ben ik teruggegaan naar San Pedro! Lekker een wc in de buurt! Nu gaat het al een stuk beter, heb vanmiddag ´n kopje thee gedronken en ben nog maar ff gaan slapen. Wat chipies gegeten voor het zout en wat appelsap gedronken.. Hoop maar dat dit het was! Blijf nog lekker ff hier om een beetje aan te sterken en wil daarna naar Quetzaltenango om daar spaans te gaan leren!

O ja , was vergeten te zeggen dat mijn telefoon het vanaf Guatemala niet meer doet....

  • 04 Juni 2006 - 14:17

    Timmie:

    Heeey Kanjer!,

    Gaaf man, dus je hebt weer een keer paard gereden?.. leuk zeg. Tja, en toch maar een beetje oppassen met wat je allemaal eet en drinkt...
    ben verder erg benieuwd naar je foto's en je souveniertjes...


    Dikke, dikke, dikke zoen!

  • 04 Juni 2006 - 17:59

    Thijs:

    heeey topgirl!!!

    je hebt weer ut 1 en al gave dingen meegemaakt joh!
    gaaf!! alleen jammer da je un beetje ziekjes ben geworde maar gelukkig gaat ut nou weer wa beter,
    maar veel succes met spaans leren he?? (jij liever als ik) haha doe rustig aan have fun!!

    dikke kus thijs

  • 04 Juni 2006 - 19:48

    Rc:

    leuk om te horen dat het goe met u gaat en dat je veel meemaakt.Het verbouwen zit er bijna op
    en ik kan bijna in mijn huisje het is erg mooi geworden en die kerel van je heeft erg zijn best gedaan.Nog veel plezier daar gr rc

  • 05 Juni 2006 - 18:49

    Corine:

    Hoi Juutje
    Wat een leuk en lang reisverslag. Hoop dat je weer beter bent! Je bent of was in het bergland van Guatemala staat ook mooi beschreven in de geur van copal. Echt leuk dat boekje!Je bent ook met een bootje naar San Pedro gevaren over het meer van Atitlán en je hebt ook de vulkanen gezien? Guatemala lijkt me een prachtig land. Geniet en een veilige reis. groetjes,veel liefs,xxx corine en jan

  • 06 Juni 2006 - 18:03

    Sanne:

    He vriendinnetje!!!!

    Leuk al die verhalen haha, vooral dat paard van je haha, heb jij weer!!! veel plezier met het spaans leren !!!

    dikke kus Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, San Pedro

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 26814

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: