Sorry... Ik leef nog hoor!!! :-) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Sorry... Ik leef nog hoor!!! :-) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Sorry... Ik leef nog hoor!!! :-)

Blijf op de hoogte en volg Judith

15 Mei 2014 | Indonesië, Batavia

Het is altijd een stuk lastig om de tijd te vinden als je samen aan het reizen bent om een verslag te schrijven en plaatsen.. Ik heb lotte dus gevonden.. bij deze nog een kleine update!
Ik ga het inhalen hoor! Beloofd!

Jakarta viel me reuze mee. Ja, het is vies en het stinkt er soms verschrikkelijk maar ik heb me prima vermaakt! Moet alleen erg wennen aan het klimaat. Het is flink warm en lekker vochtig. Kan niet wachten tot ik een duik in de zee kan nemen!
De reis hier naartoe is prima verlopen. Geen vertragingen, had lekker veel ruimte in het vliegtuig en heb lekker filmpjes gekeken en geslapen. Ik had in het vliegtuig al een nederlands meisje leren kennen dat toevallig ook naar hetzelfde hostel ging dus hebben samen de taxi gepakt. Vriendinnetje van dat meisje was hier al maar in het hostel sowieso vrij veel nederlanders dus hadden meteen vrienden, zijn gezellig met z'n allen wat gaan eten en drinken. Ik was helemaal kapot door al het reizen en heb echt zo heerlijk geslapen die nacht. Gister de hele dag door Jakarta gelopen met een aantal anderen. Veel gezien en al veel mooie foto's gemaakt. De mensen zijn echt ontzettend aardig en vriendelijk en heel relaxed ook. Ik heb dat nog nooit zo meegemaakt. Meestal blijven mensen aandringen ofzo maar hier echt niet. Ze willen wel allemaal een praatje maken of gewoon even aandacht. Iedereen zegt ook "Hello" van jong tot oud. Vaak is dat het enige engels dat ze kunnen. Kan me voorstellen dat ik daar nog een keer gek van ga worden maar voor alsnog vind ik het alleen maar leuk. Die kinderen zijn ook echt geweldig! Ze hebben zulke mooie gezichtjes dat je ze allemaal zo mee naar huis zou willen nemen! Ze willen allemaal even hoi zeggen en ze willen allemaal op de foto. Zo schattig!
Gister heb ik mijn eerste saté gegeten! Heerlijk! Ik werd er helemaal blij van! Gisteravond hebben we gezondigd.. We zijn naar de mac geweest. Schandalig maar is waarschijnlijk de eerste en de laatste keer. Gister verder rustig aan gedaan. Beetje gekaart en op tijd naar bed. Werd ik toch vannacht wakker van irritante amerikanen.. Ik vind het altijd zo jammer als mensen het vooroordeel dat je hebt ook waarmaken. Ze waren wezen stappen en maakte echt zoveel lawaai! Heb echt uren wakker gelegen. En dan moet je weten dat we een pand hebben met 5 verdiepingen dus ga gewoon lekker ergens anders irritant lopen doen ofzo.. Rrr.. Ok genoeg!
Vandaag weinig gedaan eigenlijk. Naar het ziekenhuis geweest omdat een meisje een flinke brandwond heeft opgelopen en ze het niet vertrouwde. Was heel apart maar volgens mij komt het wel goed. Nu ben ik aan het wachten want mijn eerste dagen Jakarta zitten erop. Ik ga zo de taxi richting vliegveld pakken om richting bali en Lotte te gaan! Zon, zee, strand here I come!

• 15 Mei 2014 - 19:39

Froukje: