Aaaaaahhhhh.... - Reisverslag uit Taza, Marokko van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Aaaaaahhhhh.... - Reisverslag uit Taza, Marokko van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Aaaaaahhhhh....

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

27 Juli 2008 | Marokko, Taza

Ik merk dat ik ff genoeg heb van alle aandacht.. het begint me te irriteren.. gaat vanzelf wel weer over.. ik moet er ff doorheen...

Ik heb om die reden ook vrij weinig van Fes gezien.. heb gister eerst uitgeslapen.. was echt kapot.. en daarna ben ik wat rond gaan lopen.. Hoewel de Medina's (oude gedeeltes van de steden met kleine straatjes met heel veel kleine winkeltjes) hun charme hebben verkopen ze allemaal dezelfde dingen en is het zo chaotisch dat ik er nu voor kies de leuke kleinere plaatsjes op te zoeken.. Taza bijvoorbeeld.. daar ben ik nu.. vriendelijk plaatsjes.. morgen ga ik naar guoffre du friouato (diepste grotten van noord-afrika) en wil ik met een gids en toorts de grotten in..

Alles is beter dan Marrakesh iig.. mensen die alleen dat stukje van Marokko zien hebben echt geen idee van hoe Marokko ook kan zijn... dus dat is de tip voor iedereen die ooit naar Marokko wil gaan.. blijf niet te lang in Marrakesh hangen want het is eigenlijk verpest door de toeristen.. ze zien je alleen als een geldboompje en niets is voor niets.. nu ik wat meer de kleinere plaatsen opzoek merk ik dat de Marokkanen een heel aardig volkje zijn en dat ze bereid zijn je te helpen en met je mee te denken.. en ja.. ik blijf wel op mijn hoede..

Ik heb nog steeds niet echt last van de mannen maar ik merkte in Marrakesh al snel dat ik me aanpaste.. soms merk je dat mannen oogcontact met je zoeken, psst geluidjes maken of je begroeten met bonjour of Ca va?.. en dan gaan ze daarna soms op het engels over.. ik negeer het allemaal en probeer vooral de ogen te ontwijken door naar de grond te kijken en dat lijkt vrij goed te werken, ze laten me gewoon doorlopen en vallen me verder niet lastig... ook in de bussen en taxi's heb ik nergens last van.. ik merk dat over het algemeen de mannen niet naast me willen zitten maar dat ze dat aan de vrouwen of kinderen overlaten.. vind ik niet erg.. voelt iig een stuk veiliger..

Ik bedacht me dat ik het de vorige keer over een grand-taxi had maar dat jullie je daar niet echt een beeld bij kunnen vormen.. een grand-taxi is een hele oude mercedes (a la opa...) waar 2 mensen op de bijrijdersstoel zitten en 4 mensen achterin.. lekker warm en knus proppen dus.. je zit bij elkaar op schoot ongeveer..

Wat wel echt vervelend is is de taal.. het kost soms best wat moeite om duidelijk te maken wat je nou eigenlijk wilt.. neem vandaag.. ik wil naar het busstation en ik kom op het treinstation uit.. liet de chauffeur nog de plattegrond zien maar volgens hem zat ik echt goed... ik dacht het niet dus he..

Op het busstation aangekomen wil iedereen je in zijn bus hebben.. volgens mij krijgen ze per persoon betaald dus dat is niet altijd even handig voor mij.. het is goed opletten dat je wel in de goede bus en de meest rechtstreekse bus terecht komt.. gelukkig val ik op en word er blijkbaar over me gesproken want een paar dagen geleden moest ik eerst de ene bus hebben en daarna werd ik van die ene bus naar de andere verplaatst en bleek dat ze me naar Meknes wilde laten gaan ipv Fes..
Lekker stel af en toe hoor... ;-)

Maar het reizen gaat me goed af..
De bloedneuzen heb ik al 2 dagen niet meer gehad en mijn kont doet ook geen pijn meer.. joepie! Ik probeer mijn ritme nu wat meer aan te passen.. het liefst doe ik s'middags zo min mogelijk net als alle marokkanen omdat het gewoonweg te warm is.. afgelopen dagen heb ik ook erg veel geslapen.. jaja, ik word oud... maar de warmte breekt je uiteindelijk op..

Ik heb nu een geweldig leuk hotel voor €4 met als grootste nadeel dat ze geen douche hebben.. volgens de lonely planet zouden ze een koude douche hebben maar zelfs die blijken ze niet (meer) te hebben..
De beste man zei toen ik ernaar vroeg dat de Hammam om de hoek is dus misschien moet ik er dan echt aan geloven.. het is maar voor 2 nachtjes en ik heb wel een wastafel dus ik red me wel.. het hele pand straalt iig rust uit.. alles is roze en in het midden staat een mooie boom waar ik uitzicht op heb..
Ik zit hier prima...

Tot snel!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
Tamara: wanneer wil jij richting Marokko? kunnen we nog wat info uitwisselen..
Thijs + Annette: Als ik terugben doen we weer een avondje.. ;-)
Bart: Ik kan niet wachten tot je hier bent!



  • 28 Juli 2008 - 18:53

    Jess:

    geniet er nog maar van meid, de tijd vliegt echt. En wees maar zeker, je zit daar veel beter dan hier! Het weer valt tegen, ofwel regent het ofwel is het benauwd, maar een echt mooie dag hebben we nog niet gehad. Hou je goed daar. Vind het echt knap dat je dit allemaal doet... Dikke kus!

  • 28 Juli 2008 - 20:37

    Corine:

    En jij bedankt voor je mooie reisverhalen!
    Erg leuk om je zo te kunnen volgen.
    Veilige voortzetting van deze spannende vakantie!
    Tot gauw weer.
    Dikke kus van je moeder en groet van jan.
    Enne nog 5 nachtjes slapen en dan komt.....!

  • 28 Juli 2008 - 21:12

    Hanny:

    jeee Judith,je kunt zo reisverhalen gaan schrijven,geniet enorm van je belevenissen!

  • 29 Juli 2008 - 14:03

    Tamara:

    Ha JUdith!
    Leuk om je verhalen te lezen! Kan me voorstellen dat je soms gek wordt van de aandacht, haha.
    Ik denk erover om in september/oktober te gaan en dan voor 1 a 2 weken. Vliegen naar Marrakech en daar 2 daagjes blijven en dan richting, Zagora, Draa Vallei,en in Erg Chebbi een woestijntocht doen.Ook Esaouira lijkt me mooi. In elke geval niet richting het noorden, want daar is de tijd te krap voor.
    Heb Sanne vandaag gevraagd om mee te gaan en ze ziet het geloof ik wel zitten.
    Nou meid, geniet ze daar!
    Groetjes,
    Tamara

  • 29 Juli 2008 - 22:57

    Sanne:

    Ha meis!

    Ik ben al weer terug in nederland, ben al je verha;en aan het lezen, echt kei leuk weer allemaal en volgens mij red je je daar wel, ik ga waarschijnlijk mee met tamara in de herfst dus tips kunnen we wel gebruiken!!
    In parijs is het trouwens ook heel erg met de mannen, die blijven maar staren naar je alsof ze nog nooit een vrouw hebben gezien haha

    xxx Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 26715

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: