Onze eigen hut aan zee... - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Onze eigen hut aan zee... - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Onze eigen hut aan zee...

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

14 September 2010 | India, New Delhi

Op dit moment zitten we op Havelock Island, een van de eilanden van de Andaman Islands. Het is hier super mooi maar ook erg nat.. Ik ga eigenlijk altijd in het regenseizoen op vakantie maar zoveel regen als hier heb ik toch nog nooit gehad.. Normaal is het ook zo dat het een bepaald dagdeel giet maar hier is er geen pijl op te trekken.. helaas..
We zijn niet zo lang in Palolem gebleven omdat het ook daar regende en dan zul je altijd zien dat het op de dag dat je hebt besloten te vertrekken de zon schijnt! :-( Maar goed, we hebben een boottochtje gemaakt en de rest van de middag naar de vissers gekeken vanuit een overdekte stranttent terwijl ze de vangst aan het binnenhalen waren.. met man en macht stonden ze op 2 plaatsen van het strand aan de netten te trekken om in het midden bij elkaar te komen en ze hadden een goede vangst en wij hebben daar die avond heerlijk van gegeten! De volgende dag hadden we weer een boottochtje maar nu gingen we krabben vangen en we hadden succes! Ze gooiden ijzeren cirkels met netten eraan en aas van kippenmaag en restjes vis erin in het water en dan moesten we 10-15 minuten wachten en daarna gingen we kijken of er wat in zat.. We hebben er 3 gevangen waarvan er een groot was. Wij zouden die middag de slaaptrein pakken en we hebben de grote krab voor een duits meisje achtergelaten en de middelgrote en de kleine aan de jongens gegeven. Kwamen we op het station had onze trein 5 uur vertraging!!! 5 uur!!! en het duurde en het duurde.. uiteindelijk vertrok hij om 22.15!!! (ipv 14.50) en hadden we dus ruim7 uur vertraging! Beetje jammer als je je bedenkt dat we onze heerlijke krab weg hadden gegeven en dat de zon scheen toen we vertrokken... maar goed, we kwamen de volgende dag in Kochin aan en hebben daar in het oude gedeelte een fijne kamer gevonden. Het leuke daar is dat daar Nederlanders hebben gezeten en we zijn wat rond gaan lopen en dan zie je dat ook echt aan de bouwstijl.. Voor de voordeur van ons guesthouse lag een grote stenen Nederlandse leeuw op de vloer en het woonhuis van de eigenaar was ook Nederlanders.. daarnaast hebben ze ook nog een Nederlandse begraafplaats waar we natuurlijk ook even een kijkje moesten nemen, alles in oud-Nederlands.. heel grappig.. We hadden allerlei plannen maar de regen maakte het ons niet makkelijk, de olifanten en backwaters ( met een bootje door de zogenaamde snelweg, vroeger vervoerde men alles op die manier) waren allebei niet aan te raden, jammer maar helaas.. We hebben ons dus maar laten verwennen. We hebben een korte tour gedaan en toch nog een olifant gezien die voor het Ganesh (god met het olifantenhoofd) feest werd gewassen, heel mooi en wat was hij groot.. hij was goed afgericht en hij wist precies hoe hij moest gaan liggen zodat zijn poetsers overal bij konden. Wij mochten ook even poetsen maar dat gaat vrij ruig aan toe en zijn huid is heel ruw en heeft overal haren.. We hebben ook nog een ayurvedische massage gehad, wat erop neerkomt dat je een hele grote hoeveelheid speciale (lees: stinkende) olie ingesmeerd wordt. Als laatse hebben we ook nog een kookles gehad, we hebben aantekeningen gemaakt dus we zullen het thuis ook eens proberen. Die avond zijn we naar Chennai gevlogen omdat we 2 dagen daarna door zouden vliegen naar Port Blair. Chennai was niet echt ons ding maar.. We zijn een beetje klaar met die grote stinkende steden. We hebben lekker uitgeslapen en vrij weinig gedaan.. De volgende dag vlogen we naar Port Blair en zijn we meteen met de 2,5 uur durende boottocht door gegaan naar Havelock Island. Het is hier super mooi! We hebben een hutje 5 meter van de zee en het uitzicht is schitterend! We zijn vandaag een beetje gaan snorkelen en hebben net geregeld dat we de komende 2 dagen gaan duiken.. ik ben erg benieuwd.. Nu maar hopen dat de zon gaat schijnen en dat we onze laatste dagen nog in de zon kunnen doorbrengen. Vrijdag vliegen we vanuit Port Blair terug naar Delhi en de de dag erna meteen door naar Amsterdam.. Het zit er dus bijna op.. het volgende bericht zal vanuit Nijmegen zijn want dat Internet hier is een drama.. alles gaat nog via de telefoon dus verschrikkelijk langzaam.. tot snel!

• 14 September 2010 - 13:50

Sharon:

Geniet er nog van!!
    Hopelijk gaat het zonnetje nog goed schijnen..

Xje

• 14 September 2010 - 20:44

Mam En Jan:

Hoi Lieverds,
    Wij zijn heel benieuwd naar jullie kookkunsten!
    Leuk om te lezen wat jullie nu allemaal weer tegenkomen! Nog fijne en hopelijk droge dagen!
    Een veilige terugreis.
    Tot gauw,liefs mam en jan

• 15 September 2010 - 00:20

Sjoerd:

Klinkt weer goed. Hier schijnt lekker de zon :-)!! Geniet er nog ff van...

• 15 September 2010 - 00:33

Thieske:

hoi hoi!!

wat een super mooie vwerhalen weer he.. idd beetje jammer van die regen allemaal.. nou hier is het ook niet al te best weer... en 5 uur vertraging? pfff ik zou gek worden..: maar goed het zit er idd weer op zie en spreek jullie snel!! en geniet er nog maar van! thieske