Dit was nog niets! - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Dit was nog niets! - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Dit was nog niets!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

30 Juli 2007 | Cuba, Baracoa

Het word steeds leuker hier! Via het bureau waar je tripjes kan boeken was niets leuks te doen dus had besloten om de volgende dag toch maar gewoon in Santiago door te brengen. Stond ik die ochtend op het busstation, hoorde ik dat er iemand die middag ging snorkelen. Heel apart maar ik was zo brutaal om te vragen of ik meekon en dat kon. Samen met een stel uit Denemarken ben ik gaan snorkelen in Siboney en het was super! Onder water viel het wat tegen maar iedereen was heel vriendelijk en gastvrij. We zijn de hele middag zoet geweest en hebben daar nog gegeten. Ben er wel uit dat het eten hier afschuwelijk is, behalve als je bij mensen thuis eet. Dan krijg je de lekkerste dingen! Die avond was ik kapot! De volgende dag ben ik op tijd opgestaan om naar Baracoa te gaan. Dit is een hele lange dag geweest! Het was al een avontuur om uit te zoeken waar ik de Camion zou moeten pakken. Uiteindelijk zat ik nog in een bus. Dit was tot Guantanamo. Daar wilde ik een andere bus pakken maar die zat vol! Openbaar vervoer hier is echt belachelijk! Na wat rondvragen ben ik door en brommer met bakje eraan naar een punt gebracht waar de Camion naar Baracoa zou gaan. Ik heb daar 2 uur zitten wachten en toen kwam er een camion die tot een ander plaatsje ging.. om en lang verhaal kort te maken heb ik gister in een gewone bus gezeten, op/in een brommer, in een camion, in een jeep en een huurauto! Was me het dagje wel! Ben met een cubaan opgetrokken en die heeft me naar de casa particular van zijn tante gebracht, super goed! Super aarige mensen, uitzicht over zee, alles ziet er netjes uit en ik heb in de avonden muziek voor de deur! Allerlei soorten, salsa, Reageaton en ook "europese" muziek. Heb gister alleen een beetje gekeken maar ze dansen hier wel iets anders. Heel snel en compact. Vandaag ben ik de hele dag met die jongen op pad geweest! Super gaaf, helemaal tussen de locals! Ben bij veel familie van hem geweest enzo... heel indrukwekkend! Iedereen was heel gastvrij maar het is echt ongelovelijk hier, het verschil tussen arm en rijk! Dit waren wel echt armere mensen en dit is denk ik meer het echte cubaanse leven! Was een super mooie wandeling over het strand en door het "bos"... overal bananenbomen en palmbomen! Werd overal verwend met refresco frio (koude limonade) en fruit! Alles vers! Uiteidelijk zijn we naar een grot gegaan met een zoet/koudwater! Heel bijzonder! Maar ik moet zeggen dat ik de weg ernaartoe en weer terug mooier vond! Morgen moet ik weer op tijd in Santiago zijn omdat om 19.30 mijn bus naar Trinidad vertrekt. Wel jammer met de gewone bus red ik het niet om op tijd daar te zijn dus word weer met de camion en ik hoop dat het allemaal iets soepeler verloopt dan gister.
Nou jullie zijn weer een beetje bij! Ben wel over mijn dipje heen, Baracoa is leuk! Denk dat ik de grote steden moet vermijden en voor de kleinere plaatsen moet gaan. Jullie merken het wel!
Heel veel liefs van mij!

• 30 Juli 2007 - 22:09

Janne:

Hoi lieve schat,

Ben blij dat het beter gaat!
    Super dat je zo'n aardig persoon tegen komt die je dan een beetje de omgeving laat zien.
    Als ik je zo hoor, geniet je volop.

Heel veel plezier.
    Dikke kus Janne

• 01 Augustus 2007 - 18:55

Corine:

Hoi lieverd,
    Ik heb weer met veel plezier je reisverslag gelezen! Wat maak je leuke
    mee! Ben ook heel benieuw naar je foto's gemaakt met je eerste digitaaltje! Juutje, wens je ook namens Jan een voorspoedige reis naar Trinidad en veel plezier. Liefs X