Druk druk druk.... - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Druk druk druk.... - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Druk druk druk....

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 Augustus 2007 | Cuba, Viñales

Terugreis vanuit Baracoa ging prima. Mijn grote Cubaanse vriend heeft ervoor gezorgt dat ik de volgende dag om 5.30 uur de camion had naar Guantanamo. Was gaaf, ik mocht voorin zitten bij de chauffeur en zijn maatje. Aardige mannen! Zij hebben in Guantanamo een jeep voor me geregelt en zo was ik al om 11.30 in Santiago! Beetje vroeg dus, m´n bus ging pas om 19.30! Had niet echt een optie om mijn rugzak ergens achter te laten dus heb het rustig aan gedaan en heb nog een beetje in de stad rondgekeken en maar ff naar de bank gegaan. Toen voelde ik me ff rijk! Kreeg een stapel van 100 bankbiljetten mee! Heel spannend! Ben blij dat ik dat gedaan heb! Ik werd dit keer niet zoveel lastig gevallen... waarom weet ik niet! Maar vond het nu niet zo´n verschrikkelijke stad meer.
De volgende dag kwam ik om 6.30 aan in Trinidad en bij mij in de bus zat een meisje dat ook alleen was. Ze sprak me aan en nu delen we vanaf dat moment casa´s. Scheelt veel in de prijs. Je betaald nl voor de kamer en niet voor het bed. Beetje jammer! We hadden een super Casa, alles voor onszelf, met een geweldig terras en een super aardige man die alles voor ons regelde. Hebben daar lekker ontbeten en daarna zijn we de stad ingegaan! Heel erg mooi, dit is echt een stadje met karakter! Allemaal stenen wegen en allemaal kleine gekleurde huisjes! Ziet er geweldig uit. Na de ochtend te hebben rondgelopen en foto´s te hebben gemaakt zijn we richting strand gegaan! Mijn eerste dag op het strand! Dat zijn van die dingen die je niet zo snel doet als je alleen bent.. je word op straat al genoeg lastiggevallen dat wil je op het strand niet.. het was niet zomaar een strand! Wit zand, blauwe zee en palmbomen! Heel gaaf! Lekker de hele dag in zee gedobberd en in de zon gelegen... Bereid je maar voor... ik ben bruin als ik terugkom! In casa Garnalen gegeten! Wat een verwennerij! Super! s´Avonds hebben we eerst geregeld dat we de volgende avond sals-les zouden krijgen en daarna naar de Casa de la Musica gegaan.. Hebben ze in iedere stad, ik had alleen geen idee wat het inhield... Maar is super leuk! Is overal net iets anders maar hier is het een soort van openlucht theater met muziek en dans enzo.. Leuk dus! De dag daarna, donderdag, zijn we naar een waterval gegaan in het bos. Heel erg mooi en lekker koel water! We waren wel een beetje rood van de hele middag op het strand liggen. Dus was heerlijk. Gisteravond dus de salsales gehad, heel gaaf! Die leraar kan echt super goed dansen! Salsa hier is wel een beetje anders maar ik heb nu een les gehad dus nu ga ik oefenen! Vanochtend met de bus naar Viñales gegaan en daar ben ik nu! Nog steeds samen met dat meisje, Carina, uit Engeland, super gezellig! Zij vliegt ook op 9 augustus terug dus ik zal de laatste dagen met haar gaan doorbrengen aangezien zij dezelfde route heeft. We hebben hier weer een super goede casa, kennisen van de vorige casa, we zijn in goede handen. Morgen gaan we paardrijden door de vallei en zondag gaan we richting strand om daar lekker te gaan duiken en nog wat meer kleur te krijgen!
Heb mijn draai nu helemaal gevonden en vind het hier heerlijk! Zul je altijd zien, nou ga ik alweer bijna naar huis! Jammer dat je altijd tijd tekort komt, er is zoveel te zien en te doen. Cuba is super mooi en je moet het treffen met de casa´s maar als je het getroffen hebt word het alleen maar leuker en beter!

  • 04 Augustus 2007 - 02:33

    Linda:

    He meissie,
    Fijn te horen dat je een reismaatje gevonden hebt. Maakte me al een beetje zorgen na ons laatste gesprek.
    Nu lekker genieten dus van het land dat toch wel erg mooi is! Ik heb mijn vakantie geannuleerd en een nieuwe geboekt. Vertrek nu de 10e dus zien we elkaar helemaal lang niet! Maar goed, daarna weer lekker bijkletsen...
    Dikke zoen!!

  • 04 Augustus 2007 - 09:55

    Corine:

    He! daar ben je weer! En het gaat goed met je! Dat horen we graag. We reizen verder met je mee! Wat een ervaringen! Cuba mooi land dus en aardige mensen en gelukkig tref je het! Fijn voor je dat je een reisgenoot hebt gevonden! Het wordt dit weekend hier ook heel mooi weer en daar gaan we van genieten!
    Ik zal nog even naar je huisje gaan voor de plantjes want Sanne zal inmiddels wel verhuisd zijn! Lieverd, geniet en take care! groet,liefs ook namens Jan

  • 04 Augustus 2007 - 12:04

    Cecile!:

    He wijffie!!!
    Hoorde gisteren pas van het bestaan van deze site, blij dat je het zo goed (nu) naar je zin hebt!! Je verhalen klinken als muziek in mijn oren, garnalen, blauwe zee, salsa...Maar eh...hoe zit het met de mannen daro?
    Blij je straks weer te zien, alweer lang geleden! Hier alles ok, geniet ervan meissie..Dat heb je wel verdient!
    Dikke kus!!

  • 05 Augustus 2007 - 10:03

    Sanne:

    Super dat je het nu zo naar je zin hebt!!! Ik krijg nu helemaal weer de kriebels om ook te gaan!!! Kan niet wachten!!! Ben helaas nog neit verhuist dus met die plantjes komt het goed!!! haha liefs!!

  • 05 Augustus 2007 - 13:52

    Frans:

    Fijn dat je het zo naar het zin hebt. Hoe zit het met het duiken? Het is altijd spannend als je alleen gaat, maar meestal kom je wel iemand tegen waar je mee kunt optrekken. En dat is je gelukt. Ga vanmiddag (zo 5aug) naar "Nijmegen tropical" en we hebben tropische temperaturen van 30 graden. Geniet er van de komende dagen.

    Frans

  • 06 Augustus 2007 - 12:06

    Wendy:

    Hey Judith,

    Wat leuk om al die verhalen te lezen. Wij zijn vannacht terug gekomen van vakantie. Helaas zit jouw vakantie er ook alweer bijna op. Time flies when you're having fun!! Ik spreek je snel weer en geniet nog van de laatste dagen!

    Liefs, Wendy

  • 06 Augustus 2007 - 16:31

    Marieke:

    Heeej Juuudje,

    Helaas lees ik nu net pas al je berichtjes aangezien ikzelf in mallorca zat!! Maar ik vind het allemaal super wat je mee maakt.. Knap hoor.
    Ik wil ALLE verhalen live horen als je terug bent. En natuurlijk de foto's zien!!! Dikke kuss, doe voorzichtig en geniet er nog van!! De tijd vliegt!!! XUSSS marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 26767

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: