Alweer bijna een week thuis... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Alweer bijna een week thuis... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een week thuis...

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 Augustus 2007 | Nederland, Nijmegen

Heeft even geduurd maar bij deze dan eindelijk m'n laatste up-date! Hoop niet dat er mensen waren die dachten dat er iets mis was! Heb alleen m'n laatste dagen op Cuba niet echt meer de gelegenheid gehad om het internet op te zoeken en eenmaal thuis is het altijd weer druk en wennen.. maar ik heb er alweer bijna een werkweek opzitten!
Gaat echt snel allemaal!

Maar vanaf m'n laatste bericht=>
Ik ben inderdaad de volgende dag gaan paardrijden.. heel apart allemaal, die gids nam ons illegaal mee en we moeten een aantal meter afstand nemen toen we naar de paarden liepen.. heel spannend! De tocht was super! Viñales is heel erg mooi en het is een super leuk plaatsje! We zijn er die avond ook gaan stappen en dat was super gezellig. We kwamen een nederlands stel tegen dat we eerder in de bus hadden ontmoet en daarmee hebben we gezellig wat biertjes gedronken! Na een paar biertjes was het moment aangebroken om toch maar te gaan dansen! Heb mooi ff kunnen oefenen! Oh, de drank is ongeveer het enige wat voor onze begrippen echt goedkoop is! Flesje bier voor 0.80 eurocent! Zo kun je nog s een rondje geven! De volgende ochtend moesten we weer vroeg op om de bus naar Maria la Gorda te pakken. Dat is een supermooi stukje Cuba. Helemaal Carribisch! Zon, zee, strand, palmboompjes en duiken! Het was eigenlijk de bedoeling om bij mensen aan te kloppen en te kijken of we op die manier een slaapplaats zouden kunnen regelen, casa's zijn daar nl niet! Daar aangekomen vonden we het wel best en hebben we maar een hotelkamer voor 1 nacht genomen met het idee daarna wel verder te zien. Alleen het snorkelen daar is al geweldig, het is heel ondiep en er is veel koraal dus je kunt gigantisch veel zien! De volgende dag hebben we 2 duiken gemaakt en dat was ook erg mooi!
We waren heel blij dat we die avond weer met de bus terug naar Viñales konden, we misten het gewoon! Maria la Gorda was mooi maar was niet echt Cuba.. alleen maar toeristen en vooral heeeeel veel Nederlanders! Blijkbaar heeft ons volkje Cuba ontdenkt! Beetje jammer! We hadden daar 2 Israelische jongens ontmoet die we eerder in Trinidad tegen waren gekomen en daarmee zijn we de rest van de reis opgetrokken. We zijn nog een nachtje in Viñales gebleven en de dag daarna zijn Carinna en ik een hele mooie wandeling gaan maken met een gids, aardige man die graag wat vertelde over Cuba en hoe het is om daar te wonen. Best bijzonder want er zijn maar weinig mensen die daarover willen praten.
Later in de middag zijn we met de z'n 4en met de taxi naar Havana gegaan, dat was evenduur als met de bus, bizar toch? De laatste dagen hebben we in Havana doorgebracht en hebben we veel rondgelopen om nog even te genieten van de omgeving! We hebben daar nog Carnaval meegemaakt! Heel gaaf, als ik dat had geweten was ik nooit naar Santiago gegaan! Al was dat ook wel weer een ervaring...
Mijn meest bijzondere ervaring was die jongen met wie ik mee ben geweest naar zijn familie in de "bergen". Het was zo bizar om het verschil te zien tussen de casa's waar je als toerist komt en de woningen van gewone mensen. Heb er maar een paar foto's van, op zich wel jammer maar in mijn geheugen zie ik het zo weer voor me!
De leukste plaatsen: Trinidad, Viñales en natuurlijk Havana!
Het meest vervelende? De mannen! Het ge-psst, de kusgeluidjes en de opmerkingen! Vond het wel fijn dat ze wel respect voor je hebben, als je zegt dat je geen interesse hebt laten ze je ook met rust.. Dat is tenminste mijn ervaring maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.. Ik kan vrij duidelijk zijn.. lichte understatement...
Mijn reis was echt heel bijzonder en ik ben weer een ervaring rijker!
Ik wil zeker nog een keer terug maar dan wel als Fidel dood is, misschien dat ik zelfs wel wacht tot Raul ook dood is.. Maar ik weet wel dat ik dan niet alleen ga en dat ik een auto huur! Ik heb echt nog nooit zulk beroerd openbaar vervoer meegemaakt!
Heb wel een paar traantjes gelaten toen ik in de taxi richting vliegveld stapte.. Moest afscheid nemen van mijn nieuwe vrienden..
M'n nieuwe vriendinnetje zou eigenlijk ook op 9 aug terugvliegen maar ze kreeg iets met een van de Israeliers en ze is nog 4 dagen langer gebleven! Heb nog steeds contact me haar en ik denk dat we elkaar nog wel op gaan zoeken!

Het was weer een reis om nooit te vergeten! Ik heb super mooie foto's gemaakt! Iedereen moet maar snel een keertje komen kijken!

  • 17 Augustus 2007 - 16:29

    Frans:

    Fijn om nog even wat van je te horen en dat het goed gegaan is. Ik dacht al te moeten wachten tot je van Kreta terug bent. Tot ziens,

    Frans

  • 20 Augustus 2007 - 19:03

    Corine:

    Je bent nu alweer alderhalve week terug. Je laatste up-date, is een mooie afsluiting van je Cuba-reis. Het was fijn om je van schiphol op te halen. Daar was je dan weer! Moe van de lange reis, vol van Cuba en...met een mooi Cuba-kleurtje! We hebben inmiddels al je foto's en filmpjes gezien en de verhalen gehoord. Je hebt ons daarmee een beeld gegeven van een prachtig land. Judith het is fijn om je weer
    in de buurt te hebben. Liefs, X Mam en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 26768

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: