Ik kon wel janken!!! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Ik kon wel janken!!! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Ik kon wel janken!!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 Juli 2007 | Cuba, Havana

Ik ben aangekomen!!! Het was weer een lange reis maar het is allemaal goed verlopen! Overstappen in Parijs ging goed! Ik was natuurlijk wel op het ergste voorbereid! (Dank je wel Sten en Frouk!)Maar kan wel zeggen dat Air France voor volgend jaar USA zeker niet mijn voorkeur heeft! Geen eigen tv met kanalen om te zappen en ook geen spelletjes! Doe mij maar Continental Airlines! Zo duurde de reis nog langer!
Aangekomen op Cuba regende het! Beetje jammer maar warm en groen was het iig wel! Toen ik het vliegtuig uitstapte en de buitenlucht inademde was dat super! Is niet te omschrijven, moet je meegemaakt hebben, maar de lucht is zo lekker warm en tropisch net als in centraal amerika! Het was echt een beetje een deja-vu gevoel! De douane was een eitje! Kreeg alleen even de kriebels toen het heeeeel lang duurde voordat ik m'n backpack op de band zag verschijnen! Was al bang dat die nog in Parijs was.. Er zou een taxi op mij wachten maar die was er natuurlijk niet! Dus eerst maar eens geld gewisselt en daarna een taxi gepakt naar mijn verblijfplaats! Kon wel janken toen ik in de taxi zat! Ik was zo blij dat ik hier nu eindelijk was! Dit wilde ik al zo lang! De rit in de taxi duurde nog best lang en was super! Zat echt te genieten! Mijn verblijfplaats zag er van buiten bouwvallig uit, bleek ook dat de kamer bezet was en dat ik een straat verderop zou verblijven! Alleen maar beter! Ik zit nu op de 8e verdieping en heb een waanzinnig uitzicht! Jullie zullen het wel op de foto's zien! Het is hier vroeg donker en de lantaarns doen het ook niet geweldig goed. Ik ben gisteravond nog even water gaan halen en daarna ben ik maar een beetje op m'n kamer gaan lezen enzo.. verstandig ben ik hè... Heb natuurlijk heerlijk geslapen na zo'n lange dag! Ben alleen wel een aantal keren wakker geworden omdat Havana een stad is die ook s'nachts heel erg leeft! Luidruchtige dronkenlappen en muziek genoeg! Vanochtend heerlijk ontbeten bij mijn gezinnetje en daarna op pad gegaan om de stad een beetje te verkennen. Het valt wel op dat iedereen je eigenlijk best wel met rust laat, ik heb me nog niet onveilig gevoelt terwijl ik regelmatig de enige toeriste ben die op straat loopt.. De straten zijn echt zoals je ze uit de boeken kent en de gebouwen oud en afgetakelt! Ze hebben hier overal een museum voor, maar ik sla ze over omdat ik het rondbanjeren te leuk vind! Ben al in de kroeg van de buena vista social club geweest! Leuk joh, met live-muziek en als zanger de neef van Ibrahim Ferrer! (Als dat echt zo is... hoewel hij er wel op leek...) Tja, morgen ga ik richting Santiago en daarna kijk ik weer verder! Ik hou jullie op de hoogte! Oh, ik ben mobiel WEL te bereiken!

Tot snel! Dikke kussen van mij!

  • 25 Juli 2007 - 17:20

    Janne:

    He juudje,

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen. Moet niet huilen, maar genieten en al het moois in je opnemen.
    Ben wel jaloers, maar dat is ook niks nieuws, was ik bij de vorige reizen ook, ha ha. Jammer dat we elkaar niet meer hebben getroffen in nederland. Nou meis, hou ons op de hoogte van je avonturen.

    Dikke kus Janne

  • 25 Juli 2007 - 19:38

    Corine:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen!
    Door jouw beeldende manier van vertellen, reizen we met je mee!
    We zijn heel benieuwd naar het volgende reisverslag. Heel veel liefs en een dikke kus! mam en jan

  • 26 Juli 2007 - 08:04

    Tim:

    Hoi Juud,

    Leuk om te lezen dat je er veilig en wel bent aangekomen!... weet hoelang je dit al wilt en hoop dan ook dat je maximaal gaat genieten!..
    Hoop nog veel leuke dingen van je te lezen!

    X Tim

  • 26 Juli 2007 - 13:43

    Sten En Froukje:

    Hoi Juudje, we zijn blij dat je goed bent aangekomen. Wel raar dat je inderdaad geen tv in het vliegtuig had. Maarja je bent er nu en geniet er van! En doe Ibrahim Ferrer de groeten. We zijn benieuwd naar de foto`s en de komende verhalen van je super reis!.

    Hele dikke kus Sten en Froukje

  • 27 Juli 2007 - 19:05

    Frans:

    Voorzichtig met de titels hé, ik schrok me rot. Heel leuk dat ik mee kan lezen. Ik ben erg beniewd naar je eerst salsa kennismaking. Is het nu LA of a-tiempo. Ik doe het vanovand maar in Amanné.

    Groetjes en pas goed op je zef.

    Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 26766

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: