Marrakesh is gaaf... - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Marrakesh is gaaf... - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Marrakesh is gaaf...

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

20 Juli 2008 | Marokko, Rabat

Ik ben goed aangekomen en heb een prima reis gehad..
Was nog wel even stressen of ik het allemaal zou halen..
Na een geweldige week zomerfeesten en 4 dagen werken was ik nog niet zover dat mijn rugzak helemaal gepakt was.. Ik was dus al later dan gepland en toen wilde mijn uiterst betrouwbare volkwagen niet meewerken.. hij wilde niet starten..

Ik m'n moeder gebelt of ze ons op kon komen halen en ik moest eigenlijk ook nog iets uitgeprint hebben.. de tijd begon steeds meer te dringen..
Bart zijn vader gebelt en die heeft ons opgehaald en naar Weeze gebracht.. Hij was mijn reddende engel!!! Uiteindelijk stond ik 5 min voor tijd op de luchthaven..
I MADE IT!
Mijn moeder en Jan zijn zelf naar Weeze gereden en zo kon m'n moeder me toch nog een dikke knuffel geven voordat ik naar het onbekende Marokko vertrok.

Ik had al 12 kilo baggage (je mag 15..+ 10 handbagage) ik weet nu al dat ik het zwaar ga krijgen... ze hebben hier zoveel leuke spulletjes.. ik zal weer heel kieskeurig moeten zijn met wat ik mee terug naar nederland wil nemen en wat niet..

Ik kon iedereen nog zien terwijl het vliegtuig naar de baan reed, geweldig! Deed me echt goed.. had n beetje buikpijn van de zenuwen en ook wel een beetje omdat ik bang ben dat ik Bart ga missen.

In het vliegtuig ben ik naast een man met zijn dochter, ik denk dat ze een jaar of 5 a 6 was, gaan zitten.
Aardige man en leuk meisje, uiteindelijk hebben we een taxi gedeeld naar onze slaapplaatsen.

Mijn slaapplaats is midden in het oude centrum waar geen auto kan komen, vandaar dat de taxichauffeur een mannetje met een karretje voor me regelde die me helemaal naar een hotel bracht waar ik moest inchecken. De weg naar dat hotel was geweldig, ik liep al snel op het Djemaa-el-fna plein en ik keek mijn ogen uit. Slangenbezweerders, eetstalletjes, vrouwen die je met henna willen versieren en aapjes.. prachtig..

Ik was net klaar met inchecken toen er een jongen en een meisje binnen kwamen lopen.. ik zag al dat het nederlanders waren en ze bleken zelfs uit Nijmegen te komen. Nadat ik mijn spullen op mijn eigen kamer (2 straten verderop) had gedropt zijn we samen wat gaan eten. Was gezellig en lekker.. Je kunt zoveel krijgen.. Ik heb couscous gegeten voor +/- € 2,50.. ook de delicatesses schapenhoofd (alles behalve de ogen word opgegeten) en slakken zijn voldoende te krijgen..
Bart? leuke uitdaging?

We hebben daarna nog rondgelopen over het plein en mensen zijn hier zo lekker creatief.. je kunt spelletjes doen (iedereen doet mee maar je ziet niemand winnen...) van golf tot hengelen met flessen cola.. ze spelen muziek maar je kunt vooral heel veel eten.. Na het rondje zijn we nog even op een terras gaan zitten.. ja, die hebben ze hier.. best bijzonder want dat heb je in veel landen niet echt.. we zaten op een terras met uitzicht over het plein met alle lampjes en etensdampen..

Het waren geweldige indrukken voor de eerste dag en ik heb ondanks mijn bed met kuil heerlijk geslapen..

Vanochtend ben ik maar eens op mijn dakterras gaan zitten om alles eens rustig te bekijken.. wat wil ik allemaal zien en doen..
Besloten toch maar eens te kijken of ik mijn sahara tour een dagje naar voren te verschuiven.. worden anders wel erg veel dagen Marrakesh en er is nog zoveel meer..

Dat heb ik vandaag ook gedaan en dat kon, was geen probleem.. mooi dus..
verder heb ik vandaag heel veel rondgelopen.. ben in straten geweest die niet voor toeristen zijn en dan zie je net iets meer van de Marrokanen.. veel leuker.. overal lappen vlees en geitenkoppen, veel fruit en heel veel nootjes en kruiden.. was heerlijk en de warmte valt me nog steeds mee, gisteravond vond ik het op een gegeven moment op het terras zelfs aan de frisse kant.. gelukkig kun je hier heel veel kopen.. voor het geval ik het koud krijg..

Die 2 uit Nijmegen wilde vanavond op zoek naar een biertje want dat is hier niet zo makkelijk te krijgen dus dat is weer een goede besteding van de avond.. ben wel moe van al het gedrentel dus ik weet niet hoe lang ik het volhou.. ik ga zo maar even relaxen om weer wat energie erbij te krijgen..

Morgen wil ik met naar Ait Benhaddou een fort wat heel mooi moet zijn en ik heb de walking tour van de Lonely Planet nog niet gelopen dus dat wil ik ook nog graag doen.. was eigenlijk de bedoeling dat vandaag te doen maar met al die kleine straatjes was ik de weg een klein beetje kwijt.. scheelt wel dat ik zo dicht bij dat plein zit zo vind ik altijd de weg terug.. het is echt een doolhof..

Het lastig vallen vind ik overigens erg meevallen en het vrouwonvriendelijke ook.. sommige vrouwen lopen echt in een burka en andere lopen in mini-jurkjes.. vreemde wereld is dit.. ik val qua kleding iig niet op... en tja.. verkopers proberen je dingen te aan te smeren maar daar kun je ze toch geen ongelijk in geven.. afdingen is de kunst... ik ben al goed aan het oefenen..

Over een paar dagen weer een update..

  • 20 Juli 2008 - 20:28

    Mam:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen en 't er zo naar je zin hebt. Door je beschrijving waande ik me ook even in Marrakesh. Ben ook heel benieuwd naar je foto's!
    en filmpjes(bij filmpjes camera horizontaal houden!ha ha)
    lieverd geniet en we horen weer snel van je.
    dikke kus mam en jan

  • 23 Juli 2008 - 17:40

    Thieske:

    heeey nichie...
    ja ben super blij dat je goed bent aangekomen,en die verhalen van jou woooow!!! schreef je dat ik lange verhalen had toen ik in afrika zat maar jij kunt er ook wat van!! heel leuk om te lezen al die dingen daar..ik ben zoooo gigantisch jaloers op jou!!! echt zooo dat wil jij niet weten!! ik wil ook!!!!!!! maar ja ben net trug kan ook niej alles hebben he...;) marokko zal mij ook wel kunnne trekken jaah die cultuur en die allerlei koppen van beesten langs de weg ja juudje geniet er maar van want je weet het he!!! het is zo weer voorbij en dan kunde weer naar dat bagger nederland dat je naar un zooo moet om aapjes te kijken.. haha nog super veel plezier tot de volgende bericht xxx liefs je neeffie thies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 26799

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: