Morgen ga ik kameel rijden... - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Judith Haaren - WaarBenJij.nu Morgen ga ik kameel rijden... - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Judith Haaren - WaarBenJij.nu

Morgen ga ik kameel rijden...

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

21 Juli 2008 | Marokko, Zagora

Nog even een kleine up-date..

gister na het internetten ben ik naar mijn hostel gegaan en heb ik contact gezocht met die 2 uit Nijmegen..
Samen zijn we op zoek gegaan naar een biertje.. wat een tocht.. je kunt je niet voorstellen dat ze hier nergens alcohol verkopen.. zij hadden een tip van iemand gekregen en dat was een heel stuk lopen.. en het ergste van alles.. het was gesloten.. zijn we via een andere weg teruggelopen en in een keer zag ik in mijn ooghoek het woordje PUB staan... redelijk decadent ding met zwembadje.. als we dat eerder hadden geweten hadden we onze zwemspullen mee kunnen nemen..
Maar we hadden wel bier.. en om niet helemaal de toerist uit te hangen hadden we zelfs marrokaans bier.. ja, dat bestaat dus.. dat kwam hard aan en dat nog wel na de hele week bier te hebben gedronken..

Was gezellig en uiteindelijk lag ik om 1.00 uur in mijn bedje. Die 2 uit Nijmegen zijn vandaag richting sahara gegaan dus die moesten ook weer vroeg op.. Al mijn nieuwe vriendjes en vriendinnetjes zijn vandaag vertrokken.. ben benieuwd of ik nieuwe kamergenoten heb of dat ik vanacht alleen slaap..

Vandaag heb ik weer de hele dag in Marrakesh rondgelopen en heb ik bijna alle toeristische trekpleisters gezien.. Mijn plannen waren eigenlijk anders maar ik ga met m'n Sahara tocht al naar Aid Benhaddou.. heb veel foto's gemaakt vandaag.. kon de weg iedere keer weer niet vinden, ik vind het echt belachelijk.. betere bordjes zou geen overbodige luxe zijn..
uiteindelijk kom je er wel, alleen kost het je wel veel moeite..

Onderweg kom je op deze manier wel allerlei andere dingen tegen, ben bij een natuurwinkeltje geweest en die jongen heeft van alles op me gesmeerd.. gratis massage zeg maar.. dus ik weet nu wel dat ik echt naar een Hammam moet iig voordat ik naar het strand ga want dan word je zo mooi bruin.. Die jongen heeft me ook van alles laten zien en uiteindelijk heb ik maar wat zwarte zeep (gebruiken ze in de hammam) bij hem gekocht zodat ik veilig weg kon komen.. al die uitleg voor niets dat had ie denk ik niet leuk gevonden maar hij was wel aardig..

Terug op het Djemaa-el-fna plein stond ik naar de slangen te kijken en kreeg ik er twee om mijn nek.. echt leuk.. ze zeggen dat het gratis is alleen willen ze er natuurlijk wel geld voor zien.. ze hebben ook foto's gemaakt van mij met slangen.. de slangen hadden van mij alleen wel wat groter mogen zijn.. Ze hadden ook allemaal zwarte cobra's liggen die zijn echt heel mooi.. heel fascineerend hoe die nek zo beweegt en bol gaat staan..

Nu ga ik me voorbereiden op mijn Sahare tocht, eerst even wat eten dan spullen pakken en mijn backpack naar het hotel brengen waar ze hem voor me bewaren. Geweldig systeem..

tot na de Sahara (Zagora)!


  • 21 Juli 2008 - 18:30

    Dirk:

    haai, pub en zwembadje??
    was het toch in de gilde kamp bij sten en frouk!
    Daar smaakt het marrokkaanse bier altijd naar southern comfort en die van jullie??
    En die slangen.. wat een lef heb jij je ligt sneller in het ziekenhuis dan je denkt :)
    In Turkije schijnt het nog wel ok te zijn maar daar.........
    hahaha

    Viel spab schon wieder schnitzel

    Xx

  • 21 Juli 2008 - 22:29

    Linda:

    Hey meissie,
    Je doet het weer goed.
    Enjoy yourself. Ik ga morgen naar Londen en I'll be back after that!
    Kuzz

  • 22 Juli 2008 - 02:09

    Hanny:

    erg leuk om je te volgen op deze bekende plaatsen
    tot horens

  • 22 Juli 2008 - 11:22

    Tamara:

    Hoi,
    Sanne heeft mij deze link gestuurd. Erg leuk om je verhalen te lezen, want ik ben zelf ook vna plan om naar Marokko te gaan. Geniet er van daar in de Sahara!
    Groetjes,
    Tamara

  • 22 Juli 2008 - 18:34

    Jess:

    niet te veel zand eten hé madamtje !

  • 23 Juli 2008 - 18:03

    Thieske:

    hooooi jajaja daar issie weer...weer un gaaf avontuurtje he..jij zit ook geen seconde op je kontje hahha moet ook niej zoveel mogelijk dingen zien je komt er ook niej dagelijks...maar marokaans bier mmm dat zal wel lkkr zijn denk ik..maar dat je zolang op weg moet naar un pub?? haha ik zou al lang uitgedroogd zijn,en die slangen..wauw ik wist wel dat je un stoer meissie was maar zo stoer??:P wrom heb ik dat nou niej gedaan in afrika?? shit happens volgende keer beter:D heb er wel un hoop gezien maar niej om me nek gehad..tja ik heb met witte haaien gedoken ook leuk he..:O ik ben zeer benieuwd naar de fotows van jou zullen er wel un hoop worden als je trug bent en un goeie avond voor gaan zitten..en ik denk dat je ondertussen wel op de kamelen gereden hebt?? niet te hard hobbelen he..anders kukel je er nog vanaf..machtige beesten he ik heb ze ook gezien..de avonturen zijn egt leuk om te lezen.. nou alweer tot de volgende berichten.. have fun!!! kussie liefs thies en daniel....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

The more you travel, the more you learn. About yourself, other people, how we act, how they act, how we all interact. What makes us tick & what makes people click. I travel all these roads & across these far off places in search of so many things. For a greater purpose in life, a deeper understanding of these people. Continually I reach out wanting to learn anything new: different accents, old traditions, an exotic reciepe. I crave the rush of an unknown path & the excitement of a new found friend. Paradises appear just around corners, while kind & helpful locals invite you into their homes. Markets burst with colors & smells, people & food. Beaches & krast mountain ranges take your breath away leaving you longing for return. Across rivers & down mountain sides, past rice paddy fields & enormous wats. Hello new places & good-bye to old....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 26815

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Wonderful Indonesia!

03 September 2011 - 29 September 2011

Vietnam

28 Augustus 2010 - 18 September 2010

Scary India...

13 Augustus 2009 - 06 September 2009

Voor het eerst naar Azië...

19 Juli 2008 - 09 Augustus 2008

Marokko

24 Juli 2007 - 10 Augustus 2007

Cuba Hasta la victoria siempre!

06 Augustus 2006 - 05 November 2006

Chersonissos here I come...

15 Mei 2006 - 11 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: